Frankfurdi autonäitus: säästlikumad ja väiksemad autod

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pühapäeval uksed sulgenud Frankfurdi autonäitusele oodati 800 000 külastajat.
Pühapäeval uksed sulgenud Frankfurdi autonäitusele oodati 800 000 külastajat. Foto: SCANPIX

Majanduskriis pole jälgi jätmata ka autotööstusest möödunud: uued mudelid on väiksemate mõõtudega ja kütuse­­säästlikumad, sobitudes nii paremini kriisijärgsesse aega, kus tuleb läbi ajada väiksemate kuludega kui varem.

Viimane aasta oli autotööstureile suurepärane – müük kasvas pärast rasket kriisi. Üleilmse majanduskriisi järellainetuses pelgavad aga automüüjad, et kasvuhoog raugeb. Kui Hiina autoturg kasvas viimasel majandusaastal 30 protsenti, siis nüüd ennustatakse hoo raugemist 10–12 protsendile.

Pehmet maandumist ootavad töösturid ka Euroopas ja Ameerikas. Kuigi hirmul on suured silmad, siis analüütikud ei usu, et 2008. aastaga sarnane kollaps võiks korduda.
BMW finantsjuht Friedrich Eichiner ütles BBC-le, et ei taha kriisi esile kutsuda sellest rääkides. Eichiner kinnitas, et kriisi märke pole.

Ometigi on maailma suurimale, Frankfurdi autonäitusele toodud uued mudelid kütusesäästlikumad ja väiksemad kui need, mida autotööstused kujundasid enne ülemaailmset finantskriisi. Enamik autotööstusi on kaasa läinud kliimapoliitika ootustega ja pakub elektriautosid või siis hübriide, kus võimsust annavad nii bensiini- kui ka elektrimootor.

Frankfurdi autonäitus on kahtlemata tähtsaim esinduskoht Saksa autotööstusele. Volkswagen Grupp, mis esindab kokku üheksat automarki, tõi näitusele hulganisti uusi mudeleid, alates rahvalikust Seatist ja Škodast kuni luksusliku Bugatti ja Bentley’ni.

Volkswagen tõi näitusele tibatillukese linnaauto Up!, mida loodab müüa aastas 300 000. Kui Seat ja Škoda selle automargi analoogid välja toovad, peaks müük kasvama 600 000 autoni aastas. Audi esitas näitusele uuenenud A2. Ka see auto on tilluke ja töötab elektriga, lisades konkurentsi süsinikkiust kergete, kuid tugevate autode tootmisse.

BMW tõi näitusele süsinikkiust kerega i3, elektriauto, mis hakkab võistlema eespool nimetatutega. BMW pakkus ka samast materjalist i8, millest võiks saada järgmise kassahiti «Võimatu missioon» peategelase uus auto. Mõlemad BMW mudelid tulevad tootmisse 2013.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles