Eesti aasta ettevõtte tiitli võitsid Fortumo ja EMT

Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fortumo juhatuse liikmed vasakult Martin Koppel ja Gerri Kodres.
Fortumo juhatuse liikmed vasakult Martin Koppel ja Gerri Kodres. Foto: SCANPIX

Septembri keskel toimunud auhinnatseremoonial pärgas president Toomas Hendrik Ilves Ettevõtluse Auhind 2011 peavõitjaks OÜ Fortumo, kõige konkurentsivõimelisemaks ettevõtteks osutus vastavalt Eesti Kaubandus-Tööstuskoja ja Eesti Tööandjate Keskliidu edetabelile AS EMT.

Auhinnasaajaid ühendab mobiiltelefon. Fortumo müüb mobiilsete maksete teenust, EMT aga kõike seda, mida ühe taskutelefoniga ette võtta võib, rääkimata sellest, mida sellega kunagi ette võtta võiks.

«Meie esimene prioriteet on ühe tehnoloogiaettevõtte jaoks veidi ootamatu: tahame nimelt kindlasti olla Eesti kolme parima teenindusettevõtte seas,» märkis Kalm.
EMT on seda niigi juba viimastel aastatel olnud, võisteldes selle nimetuse pärast suurte pankadega.
«Prioriteet number kaks on innovatsioon,» jätkas Kalm. «Tõenäoliselt on 2016. aastal turul juba järgmine, 5G mobiiltehnoloogia.»

Kalm märkis, et praegu peab ta läbirääkimisi Estonian Airiga, et teha teoks mobiilikõned lennukites.
EMT ekspordib Travel SIMi kõnekaarti 70 riiki. Vallutamisel on Hiina ja India, fookuses on Lõuna-Ameerika. Viie aasta pärast peaks Travel SIM töötama juba 100 riigis.
«Ja aastal 2016 peaks Eestis kindlasti tegutsema ka üks Telia Sonera arenduskeskustest,» kinnitas Kalm.

Fortumo tegutseb 60 riigis, kasvatas mullu 600 protsenti käivet kõigest 20 töötajaga, ettevõtte toodangust 95 protsenti läheb ekspordiks. Kõike seda veab hea suhtlejana tuntud ja aastas kolm-neli kuud välismaal koostööpartneritega isiklikke kontakte hoidev Martin Koppel.
Kui EMT kuvand panustab vanusele ja väärikusele, siis Fortumo nooruse uljusele: kontoris ei pea seal kingi kandma ja võib paljajalu või sokkides käia.

«Erinevalt paljudest IT-ettevõtetest ei katsu me eksportida projekte ega töötunde. Projekti välismaale müümisel saabub ühekordne tulu, mis mõnel juhul võib olla märkimisväärne, aga mis ei kandu kuidagi edasi järgmisesse aastasse. Me katsume pigem luua hästi skaleeruvaid tooteid ja teenuseid, millel on lojaalsed püsikliendid üle maailma, kes toovad tulu iga kuu, aastast aastasse,» märkis Fortumo kaasasutaja ja juhatuse liige Rain Rannu.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles