Parts: LNG terminal aitaks konkureerida Gazpromi ärihuvidega

Raigo Neudorf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts märkis täna riigikogu infotunnis, et veeldatud maagaasi ehk LNG terminali rajamine Eestisse pakuks konkurentsi Venemaa gaasimonopoli Gazpromi ärihuvidele siinses piirkonnas.

LNG terminali rajamise vajalikkusest Balti riikidesse on räägitud juba aastaid, samas on endiselt lahtine, millisesse riiki see tuleks, kuna nii Eesti, Läti kui Leedu on huvitatud terminali rajamisest.

Partsi sõnul näitavad esialgsed arvutused, et regionaalse kaaluga LNG terminali ehituseks kulub ca 375 miljonit eurot. Lisaks terminali rajamisele tuleks arvestada ka märkimisväärsete investeeringutega riikidevahelistesse ühendustesse. Näiteks Eesti-Läti vahelise trassi ehitus maksaks ca 37 miljonit eurot.

Tema teada on terminali rajamisega seotud analüüse tehtud ka Lätis ning Leedus, kuid seni pole ministril olnud võimalik nende analüüside detailidega tutvuda.

Parts avaldas lootust, et lähiajal õnnestub ka lõunanaabrite analüüsidega lähemalt tutvuda.

Ministri sõnul on Euroopa Komisjoni seisukoht, et Baltimaad peaksid ise kokkuleppele jõudma selles, millisesse riiki terminal tuleb.

Samas pole tema kinnitusel praeguse seisuga ELi eelarves ette nähtud eraldi eelarverida LNG terminali rahastamise toetamiseks.

«ELi toetusest rääkides peaksime silmas pidama järgmist finantsperspektiivi,» sõnas Parts.

Minister lisas, et LNG terminal mõjutaks maagaasi hindu Eestis, kuna aitaks konkureerida Gazpromi ärihuvidega. Seega – kui LNG terminali investeering ka kunagi teoks saab, võiks gaasi hind kujuneda tarbijatele tänasest soodsamaks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles