Audi R8 5.2 FSI V10: ametlik info

Marina Lohk
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Audi

Audi toob eeloleval kevadel müügile oma mudelirivi seni võimekaima sportauto, lisades keskmootoriga Audi R8 mootorivalikusse uue 5.2 FSI V10-jõuallika, mis arendab 386 kW/525 hj.


Mootori pöördemoment on 530 Nm ning koos uue põlvkonna

quattro

nelikveoga pakub see tähelepanuväärset sooritusvõimet, kiirendades alumiiniumkerega Audi R8 V10 paigaltstardist kiiruseni 100 km/h 3,9 sekundiga, teatas Audi.

Sealt edasi 200 km/h alistamiseks kulub täiendavalt 8,1 sekundit. Kiirenduseks 0-200 km/h kulub autol seega 12,0 sekundit. Auto lõppkiirus ei ole elektrooniliselt piiratud, mis tähendab seda, et Audi R8 V10 kiirendus vaibub 316 km/h juures.

Uus V10-mootor kaalub 258 kg, mis on vaid 31 kg enam kui Audi R8-l kasutusel olev V8 jõuallikas. Tänu kergele ja jäigale täisalumiiniumist kandevkere konstruktsioonile, mis kaalub kõigest 210 kg, on Audi R8 V10 mass 1620 kg ehk ainult 3.09 kg ühe hobujõu kohta.

Otsesissepritsega mootori pööretevahemik ulatub 8700 pöördeni minutis. Auto keskmine kütusekulu on 13,7 l/100 km kohta ehk kõigest 0,1 liitrit enam kui V8-mootoriga varustatud Audi R8 puhul. Sama 5204 cm3 töömahuga mootorit hakkab Audi kasutama ka 2009. aastast tootmisesse jõudvate laiatarbekasutuseks mõeldud ringrajaautode Audi R8 GT3 jõuallikana.


Traditsiooniliselt Audi tippmudelitele kuulub asümmeetriline quattro nelikvedu Audi R8 standardvarustusse. Jõuülekandena on võimalik valida 6-käigulise manuaalkasti või robotiseeritud lülitusega R tronic käigukasti vahel, mille puhul kulub käiguvahetuseks alla 0,1 sekundi.

Juhil on soovi korral võimalik käike vahetada ka rooli taga asuvate käiguvahetuslabadega. Samuti saab maksimaalse stardikiirenduse tagamiseks kasutada Launch Control režiimi, mis toimib nii manuaalkasti kui R tronic käigukastiga auto puhul.

Autol on 19-tollised uue disainiga 10 kodaraga kergmetallveljed. Rehvi mõõdud esiteljel on 235/35 ja taga 295/30. Auto standardvarustuses on võimsad ventileeritavad pidurid (380 mm läbimõõduga pidurikettad esiteljel ja 356 mm tagateljel).

Audi R8 V10 on 1,93 meetrit lai (mõõt ilma peegliteta), 4,44 meetrit pikk ning 1,25 meetrit kõrge. Salongi taga asuv V10 FSI mootor on vaadeldav nii salongist kui auto tagaaknast ning lisavarustusena on võimalik tellida mootoriruumi ka LED-valgustus.

Kiirusest alates 100 km/h automaatselt esile kerkiv tagaspoiler aitab suurendada aerodünaamilist survejõudu auto tagaosas suurtel kiirustel.

Bang & Olufseni helisüsteem, navigatsioonisüsteem, Deluxe kliimaseade, Fine Nappa nahkpolstriga kaetud soojendusega istmed, MMI multimeedialiides kuuluvad muuhulgas auto standardvarustusse. Lisavarustuse nimekirja kuuluvad peale keraamiliste pidurite tagurdamiskaameraga parkimissüsteem, eksklusiivsed nahapaketid ja rikkalik valik interjööri disainielemente.

Auto valmib Saksamaal Neckarsulmis ning jõuab müügile kevadel. Selle hind saab olema üle kahe miljoni Eesti krooni.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles