Uuring: mobiilimaksed on nelja aasta pärast igapäevane asi

Raigo Neudorf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

KPMG Internationali ülemaailmses tippjuhtide uuringus selgus, et kulub veel neli aastat enne kui mobiilimaksed ning m-pangandus muutuvad igapäevaseks.

KPMG küsitles globaalses uuringus kokku ligi tuhandet finantsala, tehnoloogiasektori, telekommunikatsiooni ja jaekaubanduse tippjuhti, kellest 83 protsendi arvates muutuvad mobiilimaksed üldlevinuks nelja aastaga.

46 protsendi arvates juhtub see juba kahe aastaga ning üheksa protsenti leidis, et mobiilimaksed on igapäevane asi juba praegu, teatas KPMG.

«Koos nutitelefonide arvukuse plahvatuslik suurenemise ning tehnoloogia arenguga kasvab mobiilimaksete arv palju kiiremini kui oodatakse.

Globaalselt on mitmed makserakendused juba käivitamiseks valmis ning paljud tippettevõtted on toomas või juba toonud turule uusi võimalusi. Tarbijate huvi mobiilimaksete vastu kasvab kooskõlas ettevõtete valmidusega pakkuda uusi lahendusi,» ütles KPMG Baltics OÜ nõustamisteenuste juht Karin Rätsep.

Hinnates võimalikke takistusi, leiab 71 protsenti vastanutest, et tarbijatele teeb muret privaatsus ja turvalisus mobiiliseadmete kasutamisel ning see pärsib mobiilimaksete levikut rohkem kui tehnoloogilised probleemid.

Mobiilimaksete kasuks räägib 81 protsendi arvates mugavus ja kättesaadavus, mille järgnevad sellised omadused nagu lihtsus, turvalisus ning madal hind.

Mobiilimaksete arendamisel on jäme ots oodatult pankade ja krediitkaardiettevõtete käes, kes mängivad äriliidrite arvates kõige tähtsamat rolli teenuste arendamisel.

Järgnevad telekommunikatsiooniettevõtted, spetsiaalsed online-maksete firmad (nt PayPal, Boku, Obopay), suured internetiettevõtted (nt Google, Facebook, Amazon), jaekaubandus- ja tehnoloogiaettevõtted.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles