Eesti Raudtee sõlmis veduriostu lepingu

Berit-Helena Lamp
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto on illustreeriv.
Foto on illustreeriv. Foto: Arhiiv/Valgamaalane

Eesti Raudtee tütarettevõte EVR Cargo sõlmis täna Hiina äriühingute konsortsiumiga CCOEC/BRE lepingu 16 uue manööverveduri DF7G-E ostuks, millega vahetatakse välja amortiseerunud manööverveduripark.

Lepingu allkirjastasid EVR Cargo nimel juhatuse liige Oskar Kalmus ja Hiina poolt China National Corporation for Overseas Economic Cooperation (CCOEC) president Ma Zhiwu.

Tehingu väärtus on 30,2 miljonit eurot. Vastavalt lepingule antakse spetsiaalselt EVR Cargo poolt ette antud spetsifikatsioonide järgi projekteeritud vedurid tellijale üle 2013. aasta teises kvartalis.

Kevadel väljakuulutatud rahvusvahelisele hankele laekus kolm pakkumist, millest kaks kvalifitseerusid.

Esimene uus vedur peab hanke kohaselt jõudma Eestisse tüübikatsetusteks järgmise aasta esimeses pooles. Ülejäänud 15 vedurit tarnitakse 2013. aasta teises kvartalis.

Hange korraldati põhjusel, et praeguse manöövervedurite pargi ressurss on ammendumas. EVR Cargos kasutatavad Tšehhi päritolu manöövervedurid on toodetud läinud sajandi 60ndatel aastatel, kuid on sisuliselt Teise maailmasõja aegse tehnoloogia järgi valmistatud mudelid, mille pidamisel ning remontimisel pole majanduslikku põhjendust. Näiteks on vanade manöövervedurite remondikulud tõusnud viimastel aastatel juba kahekordseks ning kasvaks tulevikus veelgi.

Nimetatud vedureid ega nende originaalosi enam ei toodeta. Eesti Raudtee kogemusel puudub lähiregioonis ka remondibaas, mis suudaks antud veduritüüpi piisava kvaliteediga remontida.

Eesti Raudtee tütarettevõte EVR Cargo on vedurite hanget ette valmistades teinud kaks aastat väga põhjalikku tööd.

Kuigi uute vedurite parim pakkuja on Hiina ettevõte, siis sisuliselt saavad Hiina rauast toodetavad vedurid peale USA mootorid ja Euroopas toodetud agregaadid. Ostetavate vedurite parameetrid vastavad Euroopa Liidus ja endises NSVLis kehtestatud standarditele ning Eesti Raudtee vajadustele. Uued vedurid on moodsad, efektiivsed ja ökonoomsed ning annavad olulist kokkuhoidu kütusekulu, hoolduse ja remondi osas.

China National Corporation for Overseas Economic Cooperation (CCOEC) on Hiina riigi omanduses olev äriühing, mis läbi konsortsiumilepingute vahendab Hiina masinaehitusettevõtete toodangut teistesse riikidesse. Samuti juhib suuri infrastruktuuri projekte väljaspool Hiinat ja välisinvesteeringute kaasamisega projekte Hiinas.

Konsortsiumi teiseks liikmeks on 1987. aastal asutatud veduritootja Beijng Feb.7th Railway Transportation Equipment Co., Ltd (BRE), kes on Hiina üks kahest suurest raudteetranspordivahendite projekteerijast, disainijast, tootjast, remontijast ja müüjast kauba- ning reisijateveo tarbeks. Kokku toodab ettevõte aastas 300 vedurit, 60 teeremondimasinat ja remondib 100 vedurit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles