Tallinna Vee juht: meie valmisolek oli eeskujulik

Kaur Paves
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ian Plenderleith.
Ian Plenderleith. Foto: Marina Puškar.

Tallinna Vee juhatuse esimehe Ian Plenderleithi väitel sai ettevõte nädalavahetuse üleujutuse ajal üle tuhande kõne, ent firma valmisolekut hindab Plenderleith eeskujulikuks.

«On rõõm tõdeda, et operatiivne valmisolek oli täiuslik, sest kogu varustus töötas hästi. Sündmuse ajal olid valmisolekus seitse meeskonda, kes tegid tihedat koostööd linna ja päästetöötajatega. Olen väga uhke meie ja meie kolleegide töö üle, kuivõrd meie kiire reageerimine äärmiselt keerulisele probleemile lahendas laupäeval palju probleeme,» märkis Plenderleith pärast kahepäevast viivitust Postimehele saadetud vastuses. «Saime pärast õnnetust üle tuhande kõne, milles selgitasime inimestele, et töötame nii kiiresti kui võimalik.»

Kuna üleujutusega seotud probleeme on Tuukri tänava piirkonnas olnud varemgi, on Tallinna Vesi Plenderleithi väitel vahepeal paigaldanud võimsamaid pumpasid, et saada hakkama suurema hulga tormivetega. Ekstreemsete üleujutuste risk on aga võimalike kliimamuutuste tõttu Plenderleithi hinnnangul aasta-aastalt kasvanud.

Tulevikus peaks ettevõte juhi sõnul koos Tallinna ja keskkonnaministeeriumi esindajatega lahenduste otsimiseks ühise laua taha istuma. «Näiteks peaksime me kindlaks määrama erinevate piirkondade turvalisusastmed, sealhulgas ka neile aladele, mille puhul on risk saada kord või kaks kümne aasta jooksul üle ujutatud, ning seejärel kaasama äriplaani vajaduse selliste kinnistute hulka vähendada,» ütles Plenderleith.  «Samuti peavad linn, keskkonnaministeerium ja meie ise üle vaatama tegurid, mis tormide mõju raskendavad: valama tänavatele vähem betooni, rajama rohkem haljasalasid ja arendama linnaplaneeringut nii, et riskipiirkonda vähem ehitataks.»

Lühemas perspektiivis tuleks Plenderleithi hinnangul tugevdada koostööd ilmajaama ja meediaga, et inimesi riskist teavitada.

«Kompenseerime klientidele kõik meie tegematajätmistest tuleneva kahju,» lubas Plenderleith, lisades, et iga juhtumit vaadeldakse eraldi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles