Kõrgharidust peab müüma personaalselt

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Binaarkood
Binaarkood Foto: SCANPIX

IT kolleži 110 riigieelarvelisele kohale esitati tänavu pea 600 avaldust, riigieelarve välistele kohtadele esitatud avalduste arv on nelja aastaga enam kui kolmekordistunud. Kolledži turundusjuhi sõnul on edu võtmeks personaalne lähenemine.

«Teadlikku turundustegevust tehakse kogu aeg. Kuna sihtrühm on hästi teada, siis püüame läheneda võimalikult personaalselt. Käime koolides kohapeal rääkimas infotehnoloogia haridusest ja tuleviku võimalustest sellel erialal,» sõnas IT kolledži turundusjuht Sigrid Tammiste.

«Oleme võlunud uusi tudengeid praktilise lähenemisega õppetöös. Väga suurtes gruppides on selliseid meetodeid raskem kasutada, mis annab eelise suuremate kõrgkoolide eest.» Sellel aastal aitas avalduse arvu kasvule kaasa ka üleriigiline IT-erialade populariseerimine, mida viis läbi Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liit. Samuti on palju räägitud IT spetsialistide puudusest ja IT töötajate suurtest palganumbritest.

Kui eelmisel aastal esitati riigieelarve välistele kohtadele avaldusi 108 ja 2007 aastal veel 60, siis tänavu oli soovijaid juba 207. Kasvanud on ka konkurss riigieelarvelistele õppekohtadele. Mullu oli ühele kohale soovijaid 3,96, tänavu aga 5,35, kusjuures kool sai tänavu 10 riigieelarvelist õppekohta juurde.

«Noored näevad infotehnoloogia erialades häid väljavaateid tulevikuks,» sõnas Tammiste.

Kolledžisse minnakse ka omandama teist eriala juba olemasolevale diplomile, mis võimaldab leida tasuvamat töökohta. Igal aastal on sisseastujate seas neid, kes omandavad teist kõrgharidust.

«Reklaamikulusid püüame aga minimaliseerida. Kindlasti osaleme suurematel noorteüritustel, kus on taaskord tähtis roll kanda just tudengitel. Tänaseks 11 aastat turul olnud IT Kolledž pidi asutamisel tegema suuremaid turunduskulutusi kui praegu. Majanduskriisi ajal tulid aga kulud üle vaadata.»

Hetkel on IT Kolledž noorte seas tuntud ja olemasolevad tudengid on õppetööga rahul. See omakorda toob juurde uusi huvilisi. Edukaks kujunes Tammiste sõnul ka selle aastane interneti põhine reklaamikampaania.

«Olen igati nõus sõnumiga, et tuleb võimalikult täpselt välja selekteerida sihtrühm ja fokuseerida olulisematele tegevustele. Samuti on oluline konkurentidel silma peal hoida.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles