Maag: turunduspanus masuaastatel oli juhus

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lehm
Lehm Foto: Ants Liigus / Pärnu Postimees

Maag piimatööstus pani turundusele rõhku just masuaastatel, firma turundusjuhi Ruta Kallaspooliku sõnul oli seal mängus ennekõike juhus, kuid investeering on ennast ära tasunud.

2008. aastal omandas Maag Piimatööstus Rakvere tootmisüksuse, sellest ka vajadus tooteportfelli ja brändingu värskendamiseks.

Näiteks tuli ettevõtte 2008. aastal välja Jänksi ja Lotte jogurtijookidega, 2009. aastal tuli firma turule uute seemnejogurtite ja toorjuustuga.

«Ajastus ja tegevus osutus õigeks: oleme tänaseks Farmi brändi turuosa kahekordistanud, suurem osa uutest toodetest on osutunud väga edukaks,» nentis Kallaspoolik.

Tema sõnul sõltub uue toote turuletoomine väga paljudest teguritest. «Keskmiselt võtab see aega aasta, aga on olnud ka projekte, mis vajavad «küpsemiseks» veel pikemat perioodi,» sõnas ta.

Toiduainetööstuses on uue toote turule toomine keeruline, kuna tootjaid ei müü oma kaupu kliendile mitte ise, vaid läbi jaekettide, seega sõltub tootja graafik paratamatult jaekettide omast.

«Millal on sortimendikomisjonid, kas toode saab sortimenti, kas kett müüb toote edasi meie poolt positsioneeritud hinnaga või kehtestab endale sobiva hinnapositsioneeringu jne. Enne neile küsimustele vastuste saamist ei saa teha lõplike plaane. Ja eriti pikaajalisi plaane.»

«Paratamatult paneb turunduseelarve taseme paika ka valdkonna turuliider. Kuigi üsna sageli on liidritel kalduvus üle investeerida, sunnib see siiski väiksemaid tegijaid pingutama, et püsida pildis ning olla kliendi valikute hulgas,» kommenteeris Kallaspoolik Maagi turunduseelarvet.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles