Milder: me pole enam auguline ämber

Kaur Paves
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Baltika juhatuse esimehe Meelis Milderi sõnul jäi neil teises kvartalis pisut õnnest puudu, et ärikasumisse jõuda.
Baltika juhatuse esimehe Meelis Milderi sõnul jäi neil teises kvartalis pisut õnnest puudu, et ärikasumisse jõuda. Foto: Mihkel Maripuu

Aktsiaemissioonist lisaraha taotlev Baltika Grupp jäi teises kvartalis 440 000 euro suurusesse puhaskahjumisse. Seda on pea kaks korda vähem kui mullu samal perioodil, ent analüütikud pole siiski rahul.

Käimasolevast aktsiaemissioonist lisaraha taotlev Baltika Grupp jäi teises kvartalis 440 000 eurosuurusesse puhaskahjumisse. Seda on pea kaks korda vähem kui mullu samal perioodil, ent analüütikute hinnangul on seda vähe.

Ettevõtte juhatuse esimehe Meelis Milderi sõnul oli tulemus plaanipärane. «Meil oli eesmärk saavutada teises kvartalis ärikasum, kuid natuke jäi õnnest puudu, sest valuutakursside liikumine ei olnud meile soodne,» lausus Milder. Ärikahjumiks kujunes 99 000 eurot (eelmisel aastal 511 000 eurot), see sisaldab 94 000 eurot kursikahjumit (mullu 304 000 eurot).

Majandustulemusi kommenteerides ei jätnud Milder mainimata ajakirjandusest läbi käinud kõnekujundit, mis võrdleb Baltikat augulise ämbriga: ükskõik, kui palju sinna vett juurde valada, tilgub see põhjast välja.

«Võrdlus pidas paika aasta-poolteist tagasi,» ütles Milder. «Nüüd aga oleme tõstnud efektiivsust, kärpinud kulusid ja meie hinnangul on need augud nüüd täis topitud.»

Poevõrgu opereerimise kulud vähenesid aastaga kümne protsendi võrra. Baltika finantsdirektori Maigi Pärniku sõnul tagas kokkuhoiu Evropeiski kaupluse sulgemine Moskvas. «Sellel oli väga suur mõju kogu kulubaasile Venemaal ja aitas meil seal kasumisse jõuda,» sõnas Pärnik.

Üldhalduskulud aga tegid aastataguse ajaga võrreldes läbi 18-protsendise kasvu. «Mosaici ja Montoni kontseptsiooni uuendamise projekt, emissiooni kavandamisega seotud kulud, meeskonda võetud paar uut inimest,» loetles Pärnik tõusu põhjuseid.

Neljast Baltika rõivabrändist kolme, Baltmani, Montoni ja Ivo Nikkolo käekäiguga on ettevõte Pärniku sõnul rahul, veidi on aga probleeme olnud Mosaiciga. «Üks põhjus on brändi klientuur, kelle taastumine kriisist pole nii kiire olnud kui teistel,» lausus Pärnik. «Samas on ka kollektsioonis toimunud muudatusi, mis võib-olla ei olnud kõige paremad.»

Baltika juhatuse esimehe Milderi sõnul on firma viimastel aastatel, ettevõtte ajaloo viienda kriisi ajal, saanud hoogsalt testida, kas nende ärimudel toimib ainult headel aegadel. Millal aga võiks ettevõte taas kasumisse jõuda?

«Esmaspäeval, aga me ei tea, millisel, » jättis Milder otsad lahti, märkides vaid, et kolmas kvartal rõivatööstusele üldiselt kõige parem ei ole. Samas on kasumisse jõudmine tema kinnitusel vaid aja küsimus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles