Kuidas müüa Eestit hiinlastele ja soomlastele?

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Linnapildis on india turiste üha enam näha. Pildil Rajashri Dasgupta
Linnapildis on india turiste üha enam näha. Pildil Rajashri Dasgupta Foto: Laura Oks

Eesti tutvustamine turismi sihtkohana on eri turgudel erinev, kui Soomes keskendutakse erinevatele üritustele, mis kindlal päeval kindlas paigas toimuvad, siis Hiinas tuleb alustada sellest, kus asub Läänemeri.

«Sihtrühmad on peen ja täpne teadus. Peame lähtuma sellest, mida sihtturul oodatakse. Palju sõltub sellest, mida sihturgudel Eesti kohta üldse teatakse,» tõdes EASi turismiarenduskeskuse direktor Tarmo Mutso.

Tegevus Soome ja Hiina turul on väga erinev. Hiina turul tutvustatakse Eestit Baltikumi prisma kaudu. «Peame Eestit pakkuma kui võimalikku ringreisi sihtkohta koos Peterburi, Baltimaade või Skandinaavia külastusega,» nentis Mutso.

Kui Eesti reisivõimalusi tutvustatakse Soome turul, siis keskendutakse sellele, mida erinevates piirkondades erinevatel kuupäevadel teha saab. Soome puhul on ka sihtrühmad palju täpsemalt paika pandud.

Tutvustused on sihitud väga erinevatele rühmadele. 2011. aastal on fookuses kultuur. «Räägime kultuuri kontekstis seda, milliseid erinevaid kultuurisündmusi üle kogu Eesti oleks soomlasel võimalik külastada. Pakkumised on kokku pandud arvestades seda, et enamasti tullakse autoga.»

Pakkumised saksa turistidele on jälle omamoodi. Ka Saksa turist tuleb tõenäoliselt autoga, kuid tema rändab läbi Baltimaade ja tunneb huvi looduse, arhitektuuri ja mõisate vastu. Turismivõimaluste tutvustamine on ka üks valdkondi, kus Eesti, Läti ja Leedu teevad usinalt koostööd.

«Kui hakkame sealt pihta, et saksa turist külastab Baltikumi, siis ei ole mõtet vastu punnida. Pakume talle ühiselt ka Baltimaade reise. Selle pärast on meil kolme peale ka Berliinis ühine infopunkt, mis tutvustab nii Eestit, Lätit kui Leedut.»

«Kuna tutvustame Eestit erinevatel turgudel igal aastal, siis on ka fookus aastast aastasse erinev. 2012 räägime loodusest, 2013 arvestame Lotemaa valmimisega ja paneme rõhku perepuhkusele.»

Kui täna aga statistikat vaadata, siis pea pooled turistidest, kes Eestit külastavad, tulevad endiselt Soomest, teisel kohal on Venemaa. India, Hiina, Jaapan, Brasiilia on kõik hästi suure kasvuga turud, aga kui täna numbreid vaadata, siis see võimalik raha, mis tänu neile turistidele Eestisse tulla võiks, on hästi väike. «Aga eks ka neid tuleb üha rohkem kasvatada,» nentis Mutso.

Linnapildis on ka India, Brasiilia või Hiina turiste varasemast rohkem näha, paraku on enamasti tegemist kruiisituristidega, kes ei jää siia ööbima.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles