«Transformerid 3» sai täis Hiina kaupa

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
8-aastane Rio Nuyen mängib Transformerite leluga.
8-aastane Rio Nuyen mängib Transformerite leluga. Foto: SCANPIX

Kui hiinlased end «Transformerid: Kuu varjukülge» vaatama sätivad, tuleb neile sealt muudki tuttavat ette, kui eelmiste osade staarrobotid: homme esilinastuvasse menufilmi on surutud mitmeid teada-tuntud tooteid Hiina igapäevaelust.

Nii ilmub peatagelane Sam, keda mängib Shia LaBeouf, ekraanile Meters/bonwe T-särgis. Meters/bonwe on Hiina noorte seas populaarne keskmise hinnaklassi rõivabränd.

Kokku on filmis «rolli» saanud neli Hiina brändi.

Hiina tootepaigutus-kampaania on suurim, mis ühtegi üksikut Hollywoodi filmi seni tabanud on, rõhutades sealsete ettevõtete suurt soovi maailmaareenile astuda ning kasutada ka kodumaise profiili tõstmiseks globaalseid turundustehnikaid.

«Peamine eesmärk on tutvustada oma brände rahvusvahelistel turgudel, aga ka koduturul saavad välismaistes filmides näidatud tooted uue maigu,» ütleb Didi Zhang reklaamifirmast Ogilvy & Mather Beijing, mille abiga Lenovo filmi pääses.

Nii on ka ühel robotitest «Made in China» maik juures. Turritavate juuste ja siniste punnsilmadega Brains transformeerub igatahes välja Lenovo Edge’i arvutist, mida müüakse just Hiinas.

Tilluke stseen on filmis ka ühel TCLi lameekraaniga telekal.

Üks Hiina toode on aga tunginud lausa käsikirja tasemele: teadlane ütleb Samile, et too jooks lõpuni oma Shuhua madala laktoosisisaldusega piima – mida valmistab üks Hiina suurimaid piimatootjaid nimega Yili.

«Tegelikult soovis Yili, et piima kallaks endale sisse Kimalane (Bumblebee, Sami autorobot), tõstmaks oma energiataset, aga režissöör põlgas selle idee ära,» ütles Liu Siru turundusfirmast Filmworks, mis Paramount Picturesiga Hiina toodete paigutuse üle läbirääkimisi pidas.

Liu lisas, et neil oli väga raske veenda filmi produtsente laskma ekraanile tooteid, mida USAs müügil ei ole.

«Alguses olid režissööril ja produtsendil Hiina suhtes eelarvamused, kuna nad ei olnud kunagi siin käinud,» ütles Xie Wei Meters/bonwe’st, mis oma brändinime juba filmis «Transformerid 2» ilmuma pani.

«Me kutsusime nad Hiinasse külla, vaatama Shanghaid ja meie firmat. Ja siis nende pilt Hiinast muutus.»

Hiina turunduseksperdid usuvad, et nende maa toodang tuleb kiiremas korras globaalmeedias rohkem pildile. Meters/bonwe surub oma tooteid jõuliselt arvutimängu Taimed ja Zombid.

«Transformerid 3 annab trendile ruttu uue hoo,» usub Zhang.

Copyright The Financial Times Limited 2011.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles