Müügitöös läheb liiga palju auru ühele tehingule

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti ettevõtted mõtlevad varasemast rohkem klientidele
Eesti ettevõtted mõtlevad varasemast rohkem klientidele Foto: SCANPIX

Koolitaja Raimo Ülavere sõnul on kõige suurem aps klienditeeninduses see, et suurem osa aurust läheb firmadel ühe tehingu tegemiseks ning vähem mõeldakse pikaajaliste kliendisuhete loomisele.

«Mul on tunne, et see tuleneb viimasel paaril aastakümnel propageeritud agressiivse müügi tehnikast, mis õpetab eskimole jäätist müüma. See on selline ameerikalik müük, kus kõige tähtsam on tehing kätte saada ja edasine ei ole oluline. Eesti või Euroopa kontekstis ei ole see võib-olla kohane,» kommenteeris Ülavere.

«Me tuleme röövkapitalismist, kus raha oli kõige olulisem. Ka agressiivne müügimõtlemine on selle tulemus.»

Praegu on tema sõnul aga asjad liikumas paremuse suunas. Trendiks on, et väiksed ettevõtted söövad suured ära just tänu paremale klienditeenindusele. Sel ajal, kui suures ettevõtetes on klient muutunud anonüümseks numbriks, siis väikestel ettevõtetel on rohkem isu ja tahtmist klientidega tegeleda. Oma jälje on jätnud ka masu, ettevõtted peavad varasemast enam klientide heaolu peale mõtlema.

«Eestis on toimumas murrang, kunagiste kõvade kapitalistide, alfaisaste aeg on möödas. On tekkinud palju andekaid noori juhte, kes tegelevad just suhete loomisega klientidega,» lisas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles