Müügikoolitaja: klient läheb ettevõtetel meelest

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Klienditeenindus võiks olla nagu rätsepaülikond
Klienditeenindus võiks olla nagu rätsepaülikond Foto: SCANPIX

Selleks, et edukalt müüa, peab klientidega looma usaldusliku ja inimliku suhte. Tegelikkuses meenub klient pahatihti ettevõttele alles siis, kui oleks aeg teha uus tellimus.

«Kumma käest sa ise ostaksid: kas selle käest, kes hoolib sinust või selle käest, kes tahab sulle ainult midagi müüa?» küsib müügikoolitaja Ekke Lainsalu. Reegel on tema kinnitusel järgmine: paku kliendile pidevalt väärtust: abi, kompetentsi, tuge, tähelepanu, suhtlemist, infot ja mida iganes, mis võiks kliendile toeks olla.

Samas elavad palju kohalikud ettevõtted selle nimel, et järgmise kuu müügiplaani täis saada ega mõtle pikemalt ette. Seepärast püütakse klienti pigem soodsa hinna kui tähelepanu või nõuannetega.

«Allahindluste pakkumine tundub paljudele kõige lihtsama ja mõjusama vahendina suhte loomiseks, kuigi alati on keegi, kes on võimeline pakkuma veelgi odavamalt, mis sest, et teda poole aasta pärast enam turul ei ole,» kommenteeris Lainsalu.

«Samas ei saa seda ka ette heita, kuna paljudel ettevõtetel puudub igasugune finantsiline rasvakiht. Nälginu ei mõtle sellele, kuidas meisterkokaks saada, vaid sellele, kuidas näljasurma vältimiseks järgmist suutäit leida,» lisas ta.

Selleks, et luua püsivaid kliendisuhteid, peab müüja üritama kliendist aru saada ning pakkuma talle midagi sellist, mis aitab tal probleeme lahendada.  «Firmad peaksid olema kliendile orienteeritud, kaasates sellesse kõik inimesed. Klient võrdub sinu palk ja kliendid või nende puudus on võimelised su ettevõtte pankrotti ajama.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles