BMW tegi olümpiaks rohelise võrri

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Olümpiamängude lipp.
Olümpiamängude lipp. Foto: SCANPIX

BMW on eemaldanud katte elektriga edasiliikuvalt jalgrattalt, mis leidis tee «sakslase» poolt 2012. aasta olümpiamängudele saadetava 4000-liikmelise sõidukipargi koosseisu.


Elektriratas, millelt ei puudu ka pedaalid, võtab sisse ligi 29 kilomeetrit tunnis.

BMW müügijuht Ian Robertson kinnitas Londonis ajakirjanikele, et keskkonnasõbralik riistapuu saab «osaks meie olümpiasõidukite pargist ja lähitulevikus ka BMW tootevalikust».

Maailma juhtiva luksautotootja jaoks, mis leiab sõiduautode ja maasturite kõrvalt aega ka mootorrataste, motorollerite ja jalgrataste meisterdamiseks, on tegemist tõelise uudistootega.

BMW jaoks on olümpiasponsori roll suurepärane võimalus oma rohelist palet ilmutada ning nöökida sõbralikult konkurente, kes ei olevat kärpinud oma heitgaaside taset nii agressiivselt kui nemad.

Oma esimese elektrivõrri andis BMW Londoni mängude orgkomiteele (Locog) igatahes juba üle.

Kokku tuleb neid olümpiaks üle La Manche’i väina 400 tükki.
«Kui vähegi võimalik, tullakse mängudele jala, rattaga või ühistranspordiga. Erandit ei tehta ka Locogi meeskonnale,» ütles pressiteate vahendusel orgkomitee jätkusuutlikkuse osakonna juht David Stubbs.

Enamik BMW olümpiamasinaid saavad samas olema madalate emissioonidega diiselsõidukid, mis aitavad tagada, et firma mahub korraldajate poolt seatud keskmise (120 grammi süsinikdioksiidi kilomeetri kohta) raamesse.

Vähemalt kolmandiku mängudeks tarnitud sõidukipargist moodustavad sedaanid BMW 320d EfficientDynamics.
Tänu regulaatorite surveavaldustele on BMW viimasel ajal asunud jõuliselt oma suurte mootoritega luksautode heitgaaside taset kärpima.

Firma väidab, et nende Euroopa keskmine on ligikaudu 146 g/km, tuues võrdluseks kõrvale konkurentide näitajaid: Audil 152 g/km, Mercedes-Benzil 174 g/km, Jaguaril 200 g/km.

Copyright The Financial Times Limited 2011. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles