Raivo Vare: raudteefirma lahku löömine on minu jaoks déjà vu

Raigo Neudorf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Raivo Vare.
Raivo Vare. Foto: Peeter Langovits.

Varem teede- ja sideministri ja Eesti Raudtee arendusjuhina töötanud Raivo Vare sõnul on riik jõudnud Eesti Raudtee lahkulöömise küsimusega ringiga tagasi sinna, kus oldi sisuliselt 14 aasta eest.


Vare meenutusel oli ka siis päevakorral küsimus eraldada raudteefirma vedude ja taristu osa. Siis takerdus see aga erinevate probleemide taha.

«Minu jaoks on see déjà vu, sest kunagi pakuti see variant välja, kuid ei õnnestunud,» meenutas Vare.

Vare sõnul on see maailmas levinud praktika, kui raudteefirmade puhul lüüakse lahku kaubavedude ja infrastruktuuri osa. Tema kinnitusel on selline vorm paindlikum ning parandab turu üldist õhkkonda.

Ta lisas, et üldiselt jääb taoliste eraldatud firmade puhul taristu osa riigi kätte, kes siis seda haldab ning selle kasutamisel võrdsete võimaluste tagamise eest seisab. Kaubavedude pool üldjuhul aga erastatakse.

Vare hinnangul oleks AS EVR Cargo suguse ettevõtte vastu turul üsna suur huvi, seda nii Euroopa kui ka ida poolt vaadatuna.

«Kindlasti on huvilisi ida poolt, sest ida turuga on seotud meie kaubavood,» nentis Vare.

 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles