BMW ja Volkswagen Brüsseli luubi all

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
BMW tehas.
BMW tehas. Foto: SCANPIX.

Brüssel asub uurima Saksamaa kahele suurimale autotootjale BMW-le ja Volkswagenile antud enam kui 100 miljoni euro suuruse investeerimisabi seaduslikkust Euroopa Liidu reeglite valguses.


Euroopa Komisjoni konkurentsiametnikud ütlesid eile, et võtavad vaatluse alla Saksa valitsuse plaanid anda BMW 368 miljoni eurosele elektriautode projektile Leipzigi tehases 46 miljonit eurot regionaalabi.

Komisjon soovib jõuda selgusele, kas antud samm on kooskõlas ELi riigiabi määrustega.

Projekt ise puudutab sõidukeid i3 ja i8. Esimene neist on linnasõiduks mõeldud aku abil liikuv elektriauto, teine aga hübriid, mis kulgeb vastavalt vajadusele kas bensiini või elektri abil.

See on esimene kord, kui elektriautode tootmisse suunatud riigiabi uurimise alla võetakse.

ELi ametnikud ütlesid, et mõistavad küll projekti olulisust keskkondlikust ja energiasäästu perspektiivist lähtuvalt, kuid peavad siiski üle vaatama, kas kõik klapib suurinvesteeringute jaoks paikapandud juhistega.

Näteks hakkavad ametnikud juurdlema selle üle, kas ülalmainitud autosid saab vaadelda kui «uusi tooteid». Rolli mängivat ka see, kas neid hakatakse müüma globaalselt või Euroopa piires.

Volkswageni puhul üritavad ELi ametnikud jõuda selgusele, kas reeglitele vastab Saksa valitsuse poolt 700 miljoni eurose investeerimisprojekti heaks antud 83,7 miljoni euro suurune regionaalabi.

Tegemist on projektiga  Zwickau tehases, mille eesmärk on üleminek väikeautode tootmiselt keskmise suurusega sõiduriistade valmistamisele.

Eile öeldi Brüsselist niipalju, et neil on kahtlusi Saksamaa lähenemise osas turu defineerimisele. Ühtlasi peavad euroametnikud vajalikuks uurida, kui suurt stiimulit abi endast kujutab ning milline oleks mõju konkurentsile.

ELi riigiabi režiim on mõeldud tagamaks, et liikmesriikide valitsuste subsiidiumid ja abi ei moonutaks konkurentsi ega kaubandust 27-liikmelise bloki piires.

Samas on olemas väga detailsed reeglid, mis lubavad anda abi teatud tingimustel – näiteks «ebasoodsatele piirkondadele», keskkonnaprojektidele ja ettevõtete restruktureerimiseks.

Copyright The Financial Times Limited 2011.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles