Reisifirma: paljud reisikorraldajad kustutavad ettemaksudest vanu võlgu

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Türgi
Türgi Foto: Elmo Riig / Sakala

Up-Traveli klienditeeninduse juhi Liina Pihu sõnul oleks turismisektoril aeg ausalt peeglisse vaadata ja öelda klientidele välja, et enamus reisikorraldajaid kustutab klientide ettemaksudest vanu võlgu.


 «Kõik turismifirmad sattusid tõsise majandusliku pressingu alla pärast masu ootamatut saabumist 2008 aastal. Kaks suurt ja mõned väiksemad reisikorraldajad on tänaseks juba tegevuse lõpetanud,» kommenteeris Pihu.

«Statistika kohaselt saab klientidele pankrotipesast tagastatud ca 10 protsenti nende poolt tasutud reisipaketi maksumusest,» lisas ta.

See on tema sõnul loonud olukorra, kus peaaegu kõik turul tegutsevad reisikorraldajad katavad eelmise ja üle-eelmiste reisijate kulutusi homsete reisijate ettemaksude arvelt. «Selline mudel toimub juba vähemasti paar aastat ja seab ohtu iga potentsiaalse reisiostja sissemaksu. Kahjuks.»

Pihu sõnul on antud olukorras siiski rumal süüdistada riiki või tarbijakaitse ametit kehva järelvalve või madalate deposiitide kogumise eest, sest riik ei oma enamasti voli erafirma tegevusse sekkuda enne kui juba ilmne kuri karjas.

«Palju räägitakse, et riik peaks koguma reisifirmadelt suuremat deposiiti, kuid see pole ilmselt reaalne, sest juba täna deklareerime iga kolme kuu tagant oma järgmise perioodi käibeprognoose ja tasume riigi deposiiti 7 protsenti sellest prognoosist.»

«Suurem deposiit võib juba vähendada reisikorraldajate arvu, reiside mitmekesisust ja tõsta ka hindu tarbijate jaoks,“ rääkis Pihu.

Lahendusena pakub ta välja reisifirma turvakonto loomist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles