Nukumaja poistele, IPad 2-aastastele – need on vaid mõned näited jõulukinkidest, mille peale jaemüüjad tempokalt lähenevat jõuluhooaega silmas pidades panustavad.
Jõulud ukse ees: mida laps tahab?
Tegelikult vältab suurte jaefirmade «jõuluootus» 12 kuud, kuid kõik plaanid hoitakse range saladusloori all kuni juulikuuni, mil ideed analüütikutele arutamiseks antakse.
Londoni kaubamaja John Lewis käib oma valiku välja tuleval kolmapäeval. Mänguasjaostude boss Elaine Hooper kirjeldab nimekirja kui loetelu «kinkidest, mida vanemad ise asjatult jõuludeks igatsesid».
Tänavu on sõelale jäänud ka traditsioonilisi mängukanne, kuid valdavalt võimutsevad tehnoloogilised lelud ja üle kõige filmidega seonduv kraam.
«Raha on mullusega võrreldes tsipa kasinamalt. Ja seetõttu tahavad kliendid teada-tuttavaid asju, millega saab kindla peale välja minna – mis raudselt kaubaks lähevad,» ütleb Hooper.
«Eks kiikhobud ja legod mängivad ikka olulist osa, aga me müüme ka Lego brändi MP3-mängijaid ja USB-pulki.»
Mänguasjade jaemüüja Hamleys usub, et tehnoloogia on tänavu kindel trump. Kindlasti haaratakse nende hinnangul «pesamunade» tahvelarvuteid ja digitaalkaameraid.
Juba nende iga-aastasel «Jõulud juulis» müügiüritusel rabasid tehnofännidest lapsukesed sülle virnade viisi hetkega-rokistaariks-kitarre ja karaokekomplekte, mille teeb eriti vingeks iTunesi ühilduvus.
On ka jaemüüjaid, mis panustavad kaasaegse varjundiga igihaljastele mänguasjadele. Näiteks on Mothercare'il valminud esimene kallis täispuidust «nukumaja» poisslastele.
Poistekas kätkeb endas näiteks elektroonilist juhtimiskeskust, jõusaali koos jooksumasinaga ning helikopteri maandumisplatsi. Trepi asemel on majas aga toru, mida mööda tuletõrjuja kombel üles-alla saab turnida. Keldris on piisavalt ruumi «kriisiabi sõidukite» tarvis.
Jaemüüjad, kes oma panustega mööda panevad, saavad seda tänavu igatahes kibedasti kahetsema.
«Ka teiste inimeste eksimused võivad osutuda kulukaks,» selgitab Hooper.
«Kui keegi konkurentidest midagi liiga suurtes kogustes kokku ostab ja üritab sellest siis odava hinnaga lahti saada, tuleb meilgi kaasa minna.»
CopyrightThe Financial Times Limited 2011.