Ryanair lubab imeodavaid lende

Kaire Uusen
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ryanairi tegevjuht Michael O’Leary poseerib fotograafidele, rahatäht suul. Meie viime peenraha eest kohale, kõlab sõnum.
Ryanairi tegevjuht Michael O’Leary poseerib fotograafidele, rahatäht suul. Meie viime peenraha eest kohale, kõlab sõnum. Foto: AFP / Scanpix

Tundub loogikavastane, et taksosõit Tallinna lennujaama on kallim kui reis Ameerikasse. Ometi lubab odav­lennufirma Ryanair lennuks üle Atlandi 150-kroonist piletihinda.



Tõsi, Ryanair Eestis ei tegutse ja Tallinna lennujaamast seega nii odavalt lendu tõusta ei saa. Ometi tahab seni 26 Euroopa riigis tegutsev Ryanair pakkuda edaspidi odavaid lende ka Bostonisse, New Yorki, Floridasse, Los Angelesse ja San Franciscosse.


«Turistiklassi pilet tuleb väga odav, alates 10 eurost, aga meie äriklass tuleb väga kallis,» teatas Ryanairi juht Michael O’Leary Iiri meediale.  


Milliseks kujunevad lennutingimused ja kui palju 10-euroseid ehk siis 150–160 krooni maksvaid pileteid igal lennul müüki paisatakse, on Ryanairi pressijuhi Daniel De Carvalho sõnul veel vara rääkida. Fakt on aga see, et tegelikult lisanduvad 10-eurosele piletihinnale ka lennujaamamaksud.


Kauglendude algustähtaeg sõltub sellest, kui kiiresti saab firma endale uued Ameerika liini jaoks mõeldud lennukid. De Carvalho teatas Postimehele, et Ryanairi juht Michael O’Leary plaanib alustuseks osta raskustesse sattunud lennufirmadelt 50–60 lennukit.


«Ryanairi juht usub, et juba järgmise aasta jooksul saab osta need 50–60 lennukit,» rääkis De Carvalho. Praegu ei ole kindlat tehingut silmapiiril, sest hinnad pole nii soodsad kui firma sooviks. Halvemal juhul võib plaani elluviimine võtta kaks-kolm aastat, parimal juhul võiksid aga lennud alata juba järgmise aasta lõpus.


Ryanair on Ameerika lendude alguspunktina rääkinud Iirimaast ja Inglismaast, ent ilmselt nimekiri veel täieneb. «Pressikonverentsil Londonis öeldi, et nendeks lendudeks kasutatakse ilmselt suuremaid lennujaamu,» rõhutas De Carvalho.


Ryanairil on 31 nn põhilennujaama – lisaks Suurbritannias, Iirimaal, Hispaanias, Itaalias ja Saksamaal asuvatele kuulub nende hulka ka Rootsi. Seega, kui kauglennud reaalsuseks saavad, oleks Eesti elanikele lähim stardikoht Stockholm.


Estraveli asepresident Mauri Saarend tõdes Ryanairi plaane kommenteerides, et kindlasti ei vasta 10 eurot üle Atlandi reisiga kaasnevatele kuludele. «Kümne euro eest ei saa isegi ühesuunalist maismaatransporti ühest Londoni lennujaamast teise,» nentis Saarend. «Mis muidugi ei tähenda, et Ryanair ei võiks piiratud arvul sellise hinnaga kohti pakkuda.»


Et aga liin kasumisse jõuaks, peaks keskmine piletihind olema Saarendi sõnul kümneid kordi kõrgem. Ta märkis, et Ryanair ei oleks esimene üritaja. «Samas on üsna mitu senist üritajat pankrotiga lõpetanud,» tõi Saarend näiteid.


Probleemiks võib Saarendi hinnangul saad ka see, et pikal lennul on reisija ootused mugavustele suuremad kui lühikesel. «Lennufirmad pakuvad pikkadel lendudel tasuta süüa ja meelelahutust, samuti punkte oma boonusprogrammide raames,» selgitas Saarend. «Euroopa ning Põhja-Ameerika vahel on konkurents tihe ning hinnad vahemaad arvestades madalad. »


Eesti reisibüroode tegevust Ryanairi uus liin ei mõjutaks. «Soovijatele saaksime sinna pileteid müüa, aga kokkuvõttes ei pruugi see Eesti reisija jaoks olla parim variant,» nentis Saarend.

Ryanair


•    Praegu vaid Euroopas lendav Ryan­air tahab 1–2 aasta jooksul alustada lende Ameerikasse. Piletihind algaks 10 eurost.
•    Praegu katavad Ryanairi lennukid Euroopas 148 lennujaama, neist 31 on nn põhijaamad. Ryanairil on praegu 168 lennukit, mis lendavad 26 Euroopa riiki.
•    Seoses Ameerika-lendudega plaanib firma osta esialgu 50–60 lennukit ning hiljem neid juurde soetada.
•    Ryanair teatas 47-protsendisest kasumi vähenemisest aasta võrdluses. Firma puhastulu oli teises kvartalis 145 miljonit eurot (aasta varem 260 miljonit eurot).
Allikas: BBC, PM, Ryanair

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles