Siim Kallas: Tallinna–Marijampolė raudtee maksaks 3,7 miljardit eurot

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Siim Kallas
Siim Kallas Foto: Berit-Helena Lamp

Euroopa Komisjoni asepresidendi ja transpordivoliniku Siim Kallase sõnul läheks hiljutise uuringu järgi Euroopa rööpmelaiusega raudteeühendus Tallinnast Riia ja Kaunase kaudu Leedu lõunaosasse Marijampolė linna maksma 3,7 miljardit eurot.


Kallas ütles neljapäeval Helsingis peetud Rail Balticale pühendatud konverentsil, et hiljuti läbiviidud teostatavusuuringu järgi võiks olla võimalik ehitada Tallinnast 1435-millimeetrise Euroopa rööpmevahega raudtee, mis oleks majanduslikult ja ka rahastamise mõttes tasuv.

«Siiski näitavad finantseerimise analüüsid, et ligikaudu 2,5 miljardi eurone Euroopa Liidu kaasrahastus on hädavajalik,» ütles Kallas.

Rail Baltica eesmärk on parandada põhja-lõunasuunalist ühendust Soome, Eesti, Läti, Leedu ja Poola vahel. «Me ei peaks unustama ka maanteeühenduste arendamist,» rääkis Kallas. «Kunagi väga populaarne Via Baltica maanteeprojekt on praeguseks üldse kõrgetasemelistest plaanidest kadunud.»

Baltimaade peamised kaubanduspartnerid on Kallase sõnul Euroopa Liidu liikmesriigid. Kolmveerand Eesti ja Läti kogu kaubavahetusest toimub ELi 27 liikmesmaa piirides, Leedu ja Soome kaubavahetusest toimub üle 60 protsendi ELi sees.

«Statistiline analüüs näitab, et sisemajanduse koguprodukti kasvu ja kaubaveo kasvu vahel on väga tugev korrelatsioon,» ütles Kallas. «Eriti kehtib see Baltimaade, Soome ja Saksamaa sihtkohtade vahel. Majanduse kasvades on niisiis õige eeldada ka kaubavahetuse ja kaubaveo kasvu.»

Põhja-lõunasuunalise koridori arendamiseks Baltimaades on Kallase sõnul tarvis intensiivsemat koostööd valitsuste, erasektori, investeerimispankade, Euroopa Komisjoni ning linnade ja regioonide vahel, mis võiksid transpordikoridoride arengust võita.

«Ühest head tööd teinud projektikoordinaatorist ei piisa,» ütles Kallas. «Me peame asutama püsiva koostöömehhanismi, platvormi või rakkerühma, mis toob kokku kõik asjaomased isikud ja töötab pidevalt raskustest ülesaamise nimel.»

Kallas kutsus ka Soome valitsust üles aktiivselt osalema põhja-lõunasuunaliste maaühenduste arendamisel Euroopaga.

 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles