Eesti-Vene ärifoorumil lahati piirijärjekordade probleemi

Raigo Neudorf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Urmas Klaas.
Urmas Klaas. Foto: Peeter Langovits.

Täna Eesti Tööandjate Keskliidu poolt Tallinnas korraldatud Eesti-Vene ärifoorumil kerkis mitmel korral kõneaineks Eesti idapiiril aastaid valitsenud piiriületuse järjekordade probleem.


Riigikogu Eesti-Vene parlamendirühma esimehe Urmas Klaas sõnul lepiti Venemaa ühe suurema tööandjate organisatsiooni esindajatega eelmisel aastal kokku, et kahe riigi vahelise majandussuhtluse parandamise nimel asutakse ühe esimese asjana lahendama piiriületuse järjekordade temaatikat.

«Aasta on möödas, kuid midagi pole juhtunud,» tunnistas Klaas.

Tema sõnul on küll omavahel üritatud kokku viia Eesti ja Venemaa tolliametite juhte, kuid paraku pole seda juhtunud.

Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) president Toivo Kuldsepp rõhutas, et piiriületuse järjekorrad on autovedajatele tõsine probleem.

Tema sõnul on kellegi poolt kehtestatud piirmäärad, mille kohaselt saab Narva piiripunkt läbi lasta päevas 70 autot, Koidula punkt 40 ning ka Luhamaa piiripunkt 40 autot.

«Kes sellise piirangu kehtestanud on, on saladus,» tunnistas Kuldsepp.

Samas on autovedajate assotsiatsiooni presidendi sõnul talle kinnitatud, et tegelikkuses oleks võimalik päevas üle idapiiri lasta 500 autot praeguse 150 asemel.

«Meile on kunstlikult piir ette tehtud,» märkis ta, lisades, et kui Vene poolel oleks huvi asju paremaks muuta, oleks see ka teostatav.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles