USA üritab Indiale korvpalli müüa

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hiina peaminister Wen Jiabao korvapalliga laste seas.
Hiina peaminister Wen Jiabao korvapalliga laste seas. Foto: SCANPIX

Jänkide korvpalliliit NBA on läinud pressingule Indias. Jõuliselt oma mängu turustades üritatakse korrata Hiinas saavutatud edu: Suure müüri taga laiub tänaseks «kossuliiga» suurim välisturg.


Täna tutvustas NBA avalikkusele partnerlust India suurima meediaettevõtte Times Groupiga, mis tähendab muuhulgas seda, et Times of India veebiportaali ilmub uus rubriik, mille veergudelt 12 miljonit lugejat kuus Ameerika korvpalli uudiseid saavad nautida.

Täpselt samal hetkel kõlab NBA finaalkohtumiste avavile, kokku lähevad Dallas Mavericks ja Miami Heat eesotsas superstaar Lebron Jamesiga. Mängudele lendavad Indiast kaasa elama ka Times Groupi ajakirjanikud, kes hakkavad kodustele fännidele elamusi edastama.

Ühtlasi kantakse BNA finaalkohtumised otseülekandes üle India kanali Ten Sports vahendusel – osana teleõiguste avamüügist selles 1,15 miljardi elanikuga riigis.

NBA on korvpalli üleilmse propageerimise endale südameasjaks võtnud.

Mäng ise mõeldi Massachusettsis välja aastal 1891.

Tänaseks on tegemist olümpiaalaga ja liigad on liikuma läinud kõikjal maailmas. Kõige populaarsem on korvpall siiski jätkuvalt USAs, kus NBA igal aastal ligikaudu 4 miljardit dollarit kasumit taskusse pistab.

Rahvusvaheliselt turult tuleb 10 protsenti NBA käibest. Seda peamiselt tänu 20 aastat kestnud jõupingutustele Hiinas, kus on saavutatud kultuuri lahutamatu osa staatus ning teenitakse särkidelt, TV-õigustelt ja spordirajatiste arenduselt kopsakat kasumit.

«Tegelikult on turg fännide osas sarnane, olgu siis tegemist Shanghai, Barcelona või New Yorgiga. Nad armastavad seda mängu ikka ühtemoodi,» ütles NBA rahvusvahelise osakonna president Heidi Ueberroth.

NBA palub rõhutada ka seda, et neil on 86 mängumeest- ja naist väljastpoolt USAd, kellest mitu löövad kaasa ka finaalkohtumistes. «Nad on head mängijad, neid leidub ka tähtede koosseisudest,» ütleb Ueberroth.

Kui Hiinas aitas korvpallile poolehoidjaid võita 2 meetri ja 29 sentimeetri pikkune Yao Ming, kes Houston Rocketsites ilma tegi, siis indialasi NBAs veel ei leidu.

Lisaks on India kurikuulus oma kriketi-lembuse poolest. «Asjale tuleb läheneda ka rohujuure tasandil, mitte üksnes turundusega,» ütles Columbia ärikooli brändijuhtimise ekspert David Rogers.

NBA on läkitanud India koondist treenima mitu superstaari, nende hulgas Orlando Magicu mängija Dwight Howardi.

Howard aitab üles ehitada ka kohaliku liiga Mahindra NBA Challenge’i tööd, mis NBA initsiatiivil Indial linnades käima lükati.

500 India kooli on saanud NBA käest kingituseks korvpalli mängimise komplektid, mis loodetavasti sünnitavad seal uue põlvkonna fänne – kuigi meeletu palavus võib laste mängulusti mõnevõrra pärssida.

Copyright The Financial Times Limited 2011.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles