Unistused purustatud: uuringu kohaselt virelevad ka edukad YouTuber'id vaesuses (2)

Heelia Sillamaa
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Noored internetikuulsused Lisa Mantler ja Lena Mantler
Noored internetikuulsused Lisa Mantler ja Lena Mantler Foto: Gartner/imago/Gartner

Eelmisel aastal läbi viidud uuringust selgus, et iga kolmas Briti laps vanuses 6-17 soovib saada elukutseliseks YouTuber’iks. Sel aastal Saksamaal läbi viidud uuring tõi kaasa aga kurvad uudised - 97 protsenti YouTuber’itest ei teeni piisavalt raha, et sellest ära elada.

Offenburgi kõrgkooli professori Mathias Bärtli uuringust selgus, et 96,5 protsenti kõigist YouTuber’itest ehk inimestest, kes postitavad regulaarselt YouTube’i videosid, sellest ära ei elaks, vahendab Bloomberg. Sealjuures teenivad vaid 3 protsendi kõige populaarsematest YouTuberitest aastas vähemalt  13 665 eurot, millele lisandub sponsoritelt ja bartertehingutest saadud tulu.

«Sa võid olla poole miljoni jälgijaga Youtube’i kasutaja ja pead endiselt töötama Starbucksis,» tõi North Carolina Ülikooli kommunikatsiooni professor Alice Marwick unistajad tagasi maa peale.

Nimelt soovib vastavalt eelmisel aastal brittide seas läbi viidud uuringule iga kolmas 6-17 aastane laps saada elukutseliseks YouTuberiks, mis tähendab, et kolm korda rohkem lapsi soovib saada täiskohaga internetikuulsuseks, kui arstiks.

Vastavalt Bärtleri uuringule teenivad YouTuber’id keskmiselt 1000 vaatamise pealt ühe dollari reklaamiraha. Sealjuures vaadati 2016. aastal populaarseimate YouTuberite videosid ühes kuus kokku 2,2 kuni 42,2 miljonit korda.

Youtube’i esindaja sõnul töötab ettevõte pidevalt selle nimel, et Youtuber'id saaksid teenida ka korralikumat palka. Seetõttu arendavad nad koostööd erinevate sponsoritega ja soovivad videote juurde lisada võimaluse, mis laseks vaatajatel raha eest oma kommentaare rohkem esile tuua. YouTube’i esindaja sõnul on YouTuber’ite trend iga aastatega aina kasvanud.

Vähetuntud YouTuber'id on oma ebaedus süüdistanud ka videoportaali ennast, öeldes, et ettevõte kaitseb ja eelistab vaid käputäit staare, keda nad reklaamivad teiste, alles läbilöömist ootavate, YouTuberi’te arvelt.

Ka uuringu kohaselt valitseb YouTube’s suur ebaõiglus, mis on aastatega aina kasvanud. Kui 2006 aastal said 3 protsenti populaarseimatest YouTube’i kanalitest kokku 63 protsenti kõikidest YouTube’i videote vaatamisest, siis kümme aastat hiljem said populaarseimad YouTuber’id juba igast kümnest vaatamisest üheksa endale.  Vähekuulsad ehk 85 protsenti YouTuberitest, saavad sealjuures maksimaalselt 458 vaatamist kuus.

Iseenesest pole YouTuber’iks saamine raske, sest piiranguid pole kellelegi seatud - vajalik on vaid telefonikaamera ja interneti olemasolu. Vaatamata sellele on staariks saamine juba keerulisem ning nii teenivad kavalamad ettevõtjad raha lootusrikaste noorte pealt, viies läbi professionaalseid YouTube koolitusi ja suvelaagreid, mis maksavad üle 400 euro. Kes soovib endale osta aga samasuguse varustuse nagu on näiteks kuulsal YouTuber’il Casey Neistat’il, peab selle eest välja käima juba üle 3000 euro.

Interneti karjäärist unistavatele noortele ja vanadele ei anna lohutust ka YouTube’i uus poliitika, mille kohaselt peab YouTuber’itel olema vähemalt 1000 jälgijat ja nende videosid peab olema kokku vaadatud aasta jooksul 4000 tunni jagu, selleks, et nad üleüldse saaksid YouTube’i reklaamirahale pretendeerida.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles