Ettevõtete valmisolek kriisikommunikatsiooniks on madal

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kalev Petti.
Kalev Petti. Foto: Marina Puškar

Suhtekorraldusbüroo Euro RSCG PR ja uuringufirma Faktum & Ariko poolt 500 suurima käibega Eesti ettevõtte seas tehtud uuring näitab, et Eesti juhtivate ettevõtete seas on valmidus kriisikommunikatsiooniks madal.


Uuringu kohaselt on vaid kolmandik Eesti ettevõtetest detailselt kaardistanud, milliseid võimalikke kriise võib nende tegevusvaldkonnas ette tulla. Keskmisest enam on kriisid analüüsitud tootmises ja teeninduses (47 ja 48 protsenti), kuid vähem kaubanduses (23 protsenti).



Täpne kriisikommunikatsiooni plaan on vaid igal neljandal juhtival ettevõttel. Enam kui pooltes küsitletud ettevõtetes pole määratud ametiisikud, kes kriisiolukorras kriisikomisjoni moodustavad. Neljandik ettevõtetest tunnistab, et mitte kõik nende töötajad pole instrueeritud, kuidas suhelda kriisiolukorras meediaga.

Uuringufirma Faktum & Ariko uuringutejuhi Kalev Petti sõnutsi selgus uuringust, et enam on valmisolekuga probleeme ettevõtteil, mis põhinevad vaid Eesti kapitalil, tegutsevad lühemat aega (alla 10 aasta) või on väiksema töötajate arvuga (alla 25).

«Üllatavalt aga on kriisikommunikatsioonile vähem mõelnud kaubandusettevõtted, kus riskid on kõrged ning maine ja hea nime väärtus tarbijate silmis usalduse võitmiseks väga oluline,» kommenteeris Petti.

Suhtekorraldusbüroo Euro RSCG PR juhi Karin Väljamäe sõnutsi pole üllatav, et noorematel ja väiksematel ettevõtetel on olnud vähem aega mõelda kriisikommunikatsioonile. Murettekitav on aga, et kriisiolukordadele pole mõelnud ka paljud suurettevõtted.

«Igal ettevõttel on mingi potentsiaalne kriisioht ja mida enam on ettevõtte tegevus seotud inimestega, seda haavatavam see on,» ütles Väljamäe.

Väljamäe sõnul omab ettevõtte tegutsemise professionaalsus kriisisituatsioonides otsest mõju ettevõtte mainele. «Kui on keskmisest suurem tõenäosus, et maja võib ühest või teisest kohast põlema minna, siis on ikka mõistlik suitsuandur panna ja aeg-ajalt kontrollida ka, et see töökorras oleks,» tõi ta paralleeli.

«Praeguses majandussituatsioonis, kus ettevõtted koondavad töötajaid, raha kaob pensionifondidest või ettevõtted panevad ootamatult uksed kinni, on äärmiselt tähtis, milliseid sõnumeid avalikkusele antakse ning kuidas need ettevõtte mainele mõjuvad,» rõhutas Väljamäe.

Madalast kriisikommunikatsiooni valmisolekust hoolimata on Eesti ettevõtted tavasituatsioonis väga avatud suhtlema meediaga. Ligi pooled teavitavad meediat oma tegevusest oma initsiatiivil pidevalt või üsna tihti.

Euro RSCG PR on rahvusvahelisse Euro RSCG Worldwide võrgustikku kuuluv suhtekorraldusagentuur, mis Baltikumis tegutseb läbi esinduste Tallinnas, Riias ja Vilniuses.

OÜ Faktum & Ariko on pikaajalise kogemusega Eesti kapitalil põhinev uuringufirma, mis pakub oma klientidele täisteenust nii turu-uuringute kui sotsiaal- ja arvamusuuringute valdkonnas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles