Venemaal on kinobuum

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Johnny Depp Moskvas uut filmi promomas.
Johnny Depp Moskvas uut filmi promomas. Foto: SCANPIX.

Sel nädalal olid staarid Moskvas Walt Disney' «Võõrastel vetel» seilavaid Kariibi mere piraate promomas. Avalinastuselt ei puudunud ei Johnny Depp ega Penelope Cruz.


Tänase seisuga 2,5 miljardit dollarit sisse toonud seeria neljas osa avaneb ülejäänud maailma silmadele 20. mail.

Esmakordselt ajaloos on Disney’ «avapauk» antud Venemaal. Andes märku sellest, kuivõrd tähtsa koha Venemaa kasvuturge jahtiva Hollywoodi mõtteis on vallutanud.

Investeerimispanga Renaissance Capitali andmetel on kassatulud Venemaal viimase kümnendiga üle 1 miljardi dollari piiri lennanud, tõustes alates 2006. aastast 27 protsenti aastas.

Kasvu on kannustanud kobarkinode ehitamise buum, samuti suurenev isu nii Hollywoodi kui Vene oma filmide järele.

«Vene kasv teeb silmad ette nii vanadele kui arenevatele turgudele nagu Hiina,» ütles Disney’ asepresident Dave Hollis. «Ja seda mitte üksnes piletihindade tõusu tõttu, vaid rahvas käib rohkem kinos. Käimas on omamoodi kultuurirevolutsioon.»

Viis aastat tagasi käis Venemaal kinos 90 miljonit inimest, mullu oli see number juba 165,5 miljonit, ütles Hollis ja lisas, et ekraanide arv kasvas 1300 juurest 2400 peale.

«Mida rohkem nad ehitavad, seda rohkem neid tuleb,» ütles Hollis.

Vene kinokülastajate elavnemine tuleb ajal, mil maailma suurimat Põhja-Ameerika kinoturgu (ümmarguselt üks kolmandik) on tabanud paigalseis, 2010. aastal oli kassatulu 10,6 miljardit dollarit ehk sama mis eelnenud aastal. Kinos käidi veidi vähem, piletihinnad kerkisid natuke.

Mujal maailmad on pilt julgustavam: arenevate turgude kasv tõstis globaalse kassatulu mullu 31,8 miljardi dollari peale, mis on 2009. aastaga kõrvutades 13-protsendiline edasiminek.

«Venemaast on saanud üks meie viiest tähtsamast turust, aga mõne filmi puhul veelgi tähtsam,» ütles Walt Disney Internationali nõukogu esimees Andy Bird.

«Seitse aastat tagasi oli meil Venemaal vaid kaks töötajat, kes tegutsesid Moskvas ühes hotellitoas, aga nüüd on meil seal üle 200 töötaja,» lisas ta.

Muutunud on ka Disney' lähenemine Venemaale. Kõikvõimalikke vidinaid alates Buzz Lightyearidest kuni Miki Hiire lõunasöögikarpideni katsutakse pigem toota kohapeal, sõlmides litsentsilepinguid Vene ettevõtetega.
 

Copyright The Financial Times Limited 2011.

 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles