Eesti tootjal on keeruline suurtes jaekettides kaupa müüa

Adele Johanson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toidupood. Pilt on illustratiivne.
Toidupood. Pilt on illustratiivne. Foto: Kuido Saarpuu

Eesti toidutootjatel on oma kaupade turustamisel suuremates jaekettides mitmeid probleeme, näiteks tuuakse väga ranged sanktsioonid, mida rakendatakse väiksemagi vea korral. Eesti Kaupmeeste Liidu sõnul on ranged tingimused seatud tarneraskuste vältimiseks.

Eesti Toiduainetööstuse Liit viis mõned aastad tagasi oma liikmete seas läbi uuringu, kust selgus näiteks, et suurte jaekettide maksetähtajad tootja kauba eest on ebamõistlikult pikad, vahendab ERRi uudisteportaal.

Ka tõid tootjad välja liiga ranged sanktsioonid kauba hilinemise või väiksema koguse tarnimise eest, vahendas «Aktuaalne kaamera.»

Toiduainetööstuse liidu juhataja Sirje Potisepp ütles, et tegelikult on ju soov tarbijale tooteid müüa ühine, kuid vaja oleks aluseks võtta loogiliselt arusaadav arvestus.

«Et kui üht kaupa ongi olnud natukene vähem, kui palju siis kaupmees tegelikult sellest kaotab ja kui suur see leppetrahv siis olema peab, aga mitte nii, et leppetrahvid on sõna otseses mõttes täiesti arusaamatutel alustel välja kirjutatud,» sõnas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles