MasterCardi kasum kasvas 24 protsenti

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
MasterCardi krediitkaardid.
MasterCardi krediitkaardid. Foto: SCANPIX

MasterCard kandis eile ette aasta avakvartali kasumi 24-protsendilise kasvu – märgina sellest, et maailma eratarbijate ja ettevõtete rahakotirauad on jätkuvalt avatud.

Samal ajal pidas MasterCard siiski vajalikuks hoiatada, et tulevikus mõjutavad tarbijakulutusi kerkivad kütuse- ja toormehinnad.

MasterCard ütles, et ei ole ostutegevuse aeglustumise märke veel täheldanud, kuid peab olukorral hoolikalt silma peal.

«Arvestades toidu- ja kütusehinna inflatsiooni ning olukorda USAs, kus eluasemehinnad on jätkuvalt madalad ja töötusmäär kõrge, võivad kulutused luksuskaupadele langeda ja majanduskasv takerduda,» ütles MasterCardi finantsdirektor Martina Hund-Mejean.

Mainitud murele vaatamata ületas MasterCardi kaudu teostatud ostude arvu kasv aprillis esimese kvartali tempo.

Oma osa mängis selles loomulikult ülestõusmispühadega seotud ostlemine, kuid Hund-Mejeani sõnutsi on «rikastele lisaks ka keskklass rohkem kulutama hakanud». 

MasterCardi esimese kvartali netokasum oli 562 miljonit dollarit ehk 4,29 dollarit aktsia kohta. Aasta tagasi olid vastavad numbrid 455 miljonit ja 3,46 dollarit.

Käive kasvas 15 protsendi võrra 1,5 miljardi dollari peale.

60 protsenti firma käibest tuleb nüüd väljastpoolt USAd, kõige tugevamat kasvu näitavadki globaalturud.

Kui Aasia, Lähis-Ida ja Aafrika kasv oli 20 protsenti, siis USAs oli siia kõrvale pakkuda 6-protsendiline kasv.

MasterCard on agressiivselt propageerinud oma mobiilpangandust Aasia ja Ladina-Ameerika arenevatel turgudel ning teeb koostööd India valitsusega, leidmaks maksevõimalusi sealsetele põllumeestele ja teistele inimgruppidele, kes reeglina finantssüsteemist välja kipuvad jääma.

Copyright The Financial Times Limited 2011. 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles