Kobe Steeli kvaliteediskandaal mõjutas ligi 500 ettevõtet

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kobe Steeli juht Hiroya Kawasaki
Kobe Steeli juht Hiroya Kawasaki Foto: JIJI PRESS

Jaapani suuruselt kolmas terasetootja Kobe Steel teatas reedel, et selle toodete kvaliteediandmete võltsimine on puudutanud ligi 500 klienti, mis on enam kui kaks korda rohkem kui esialgu hinnati.

Uus hinnang tuli pärast seda kui Kobe Steeli aktsia langes reedel Tokyo börsil veel 9 protsendi võrra 805 jeenile, olles sel nädalal langenud juba üle 40 protsendi.

Ettevõte teatas möödunud pühapäeval, et on süstemaatiliselt võltsinud oma alumiiniumi- ja vasetoodete andmeid ning võltsimine võis alguse saada ligi kümme aastat tagasi.

«Koos varem teatatud klientidega on neid kokku ligi 500,» ütles Kobe Steeli juhtivtöötaja Yoshihiko Katsukawa reedesel pressikonverentsil.

«Palun lubage meil mitte nimetada mõjutatud kliente. Oleme klientidega ühendust võtnud ja arutanud toodete ohutuse tagamise võimalusi,» lisas Katsukawa.

Kobe Steeli tegevjuht Hiroya Kawasaki rõhutas reedel, et mõjutatud tooted ei kujuta endast ohutusriske.

«Seni ei ole meie uurimine näidanud probleeme, mis tõstataks konkreetseid kahtlusi meie nõuetele mitte vastanud toodete turvalisuse osas,» sõnas Kawasaki. «Oleme valmis kiirelt ja otsustavalt tegutsema kui täheldame juhtumeid, mis selliseid kahtlusi tekitavad.»

Neljapäeval nentis Kawasaki, et usaldus ettevõtte vastu on täielikult kadunud ning hoiatas seejuures, et skandaal võib veelgi laieneda.

Jaapani tööstusministeerium on esitanud Kobe Steelile nõudmise teha koostööd ettevõtte klientidega, viimaks võimalikult kiiresti läbi toodete ohutuse analüüsid.

Sel nädalal teatasid Jaapani autohiiud Toyota, Nissan, Honda, Mitsubishi, Subaru ja Mazda, et ka neid on mõjutanud terasetootja toodete kvaliteediandmete võltsimine. Sellest teatasid veel tööstus- ja lennundusettevõtted Mitsubishi Heavy Industries, Kawasaki Heavy Industries ja IHI.

Hitachi inseneride sõnul kasutasid Kobe Steeli alumiiniumit ka Jaapani ning Briti kiirrongid.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles