Tuleb plastikust Boeing 737

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
CHICAGO - APRIL 05: A Southwest Airlines passenger jet prepares to land at Midway Airport on April 5, 2011 in Chicago, Illinois. Southwest Airlines said it has finished inspecting its grounded 737-300 series planes and of the nearly 80 planes five of them have cracks in the aluminum skin. The inspections come after Southwest Flight 812 had to make an emergency landing when a piece of its fuselage skin was torn while on its way from Phoenix to Sacramento. The discovery prompted the Federal Aviation Administration (FAA) and Boeing to require emergency inspections on a portion of the 737 fleet manufactured during the 1980s and 1990s for the same fatigue cracks in the fuselage like the ones on the Southwest jets.   Scott Olson/Getty Images/AFP
CHICAGO - APRIL 05: A Southwest Airlines passenger jet prepares to land at Midway Airport on April 5, 2011 in Chicago, Illinois. Southwest Airlines said it has finished inspecting its grounded 737-300 series planes and of the nearly 80 planes five of them have cracks in the aluminum skin. The inspections come after Southwest Flight 812 had to make an emergency landing when a piece of its fuselage skin was torn while on its way from Phoenix to Sacramento. The discovery prompted the Federal Aviation Administration (FAA) and Boeing to require emergency inspections on a portion of the 737 fleet manufactured during the 1980s and 1990s for the same fatigue cracks in the fuselage like the ones on the Southwest jets. Scott Olson/Getty Images/AFP Foto: SCOTT OLSON/AFP

Boeing tahab oma kuulsa ja auväärse 737 põhjalikult ümber teha: muuhulgas on plaanis kasutada kerede valmistamiseks 787 Dreamlineri jaoks «valmis pandud» plastikut.

Kavas on ka teine samm, millest siin-seal klientidele vaikselt räägitakse. Nimelt tahetakse 1960. aastatel ilmavalgust näinud ühe vahekäiguga 737 kahevahekäiguliseks muuta.

USA firma United Continentali tegevjuht  Jeff Smisek ütles Financial Timesile, et tulemuseks peaks tema teada olema «ülimalt ökonoomne lennumasin», mis võtab pardale vähemalt 200 reisijat.

Nii Boeing kui ta Euroopa rivaal Airbus on konkurentide suure surve all, et leida oma «bestselleritele» – vastavalt siis 737 ja A320 perekonnale – odavamad ja kütusesäästlikumad alternatiivid.

Ligi pooled maailmas käigusolevatest reisilennukitest on üks kahest: kas 737 või mõni A320 versioon.

Airbus tegi oma käigu detsembris, kuulutades välja, et paneb A320 lennukite peale uued mootorid, misläbi peaks kütusekulu kukkuma 15 protsenti.

Pärast seda on neile tulnud enam kui 300 tellimust nendele A320 NEO [new engine option ehk uue mootoriga variant] lennukitele.

Boeing alles kaalub oma võimalusi, kuid üks versioon igal juhul tavaliste alumiiniumtiibadega ja plastikust kerega lennuk.

Mõned allikad on viidanud sellele, et Boeing on võtnud õppust pikalt venima jäänud 787 juhtumist, mis on üleni plastikust «komposiitlennuk» nii kere kui tiibade osas.

Boeingu 737 programmi juht Beverly Wyse ütles Financial Timesile, et päris lõplikku otsust «uue väikelennuki» kohta veel tehtud ei ole.

«Aga kui me selle kahe vahekäiguga variandi ära teeme, võidame me ajas: reisijaid saaks palju kiiremini peale ja maha laadida,» ütles Wyse.

Samas läheks lennuki kere jämedamaks, mis tähendaks seda, et kütust võiks kuluda rohkem.

Wyse kaldub arvama, et juunikuisel Pariisi lennunäitusel lõplikku 737 teadet veel ei tule.

«Aga küll me turule märku anname, kui suund selge,» lubas ta.

Copyright The Financial Times Limited 2011.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles