Kas uus iPhone teeb Apple’ist triljonifirma?

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Apple'i logo ettevõtte esinduspoesis Pudongis Shanghai finantskeskuses.
Apple'i logo ettevõtte esinduspoesis Pudongis Shanghai finantskeskuses. Foto: CARLOS BARRIA/REUTERS/Scanpix

​Tehnoloogiaspetsialistid, analüütikud ja investorid on juba mitu kuud oodanud pikisilmi Apple’i teisipäevast üritust, kus peaks esitletama uusi nutitelefone iPhone. Ootused on kõrged. Bloomberg nimetas esitlust koguni Apple’i viimaste aastate kõige olulisemaks sündmuseks.

iPhone on Apple’i kõige tähtsam toode, mis annab umbes kaks kolmandikku kontserni käibest ning on väga oluline ka kasumi moodustumisel. Uue telefoni ootuses ongi Apple’i aktsia hind ja ettevõtte turuväärtus sel aastal kallinenud 37 protsenti, umbes 820 miljardi dollarini. Selleks et Apple’i väärtus kasvaks triljoni dollarini, peaks aktsia hind kerkima veel «vaid» 22 protsenti, 193,70 dollarini.

The Wall Street Journal kirjutas eile, et kuna Apple’i majandustulemused on iPhone’ide müügist väga sõltuvad, on see teinud aktsia hinna viimasel viiel aastal väga tsükliliseks. Pärast uute nutitelefonide lansseerimist kipub Apple’i aktsia hind järgnevatel kuudel pigem tõusma, mitte langema, nagu tuntud investeerimisnõuanne, mis soovitab aktsiaid osta kuulujuttude ilmumise peale ja müüa pärast uudise teatavaks saamist, eeldada võiks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles