Laidvee tahab Rail Balticu juhtimist Eesti Raudtee kätte (3)

Andres Reimer
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Erik Laidvee.
Erik Laidvee. Foto: Liis Treimann

Varem Rail Balticusse skeptiliselt suhtunud Eesti Raudtee võtab uue peadirektori Erik Laidvee juhtimisel kursi Euroopale ja soovitab praegustel gümnaasiumiõpilastel valida just lääne raudteele sobiv eriala.

Vastne raudteedirektor paneb lähiajal käima Soome paberiga koormatud rongid Muuga sadamast Aadria mere ja Musta mere äärde. Hiljem võtab Rail Baltic Aadria rannikule Koperi sadamasse suunduva liini üle, kuid Musta mere äärde Odessasse suunduvad veod võivad jääda praegusele Tartut läbivale 1520 raudteelaiusele.

-Miks on Eesti Raudtee Rail Balticut seni kõrvaltvaataja pilguga uurinud?

Minu jaoks on selline lähenemine olnud raskesti arusaadav ja suhtumisse muutuse toomine nõudis mõningast tööd. Halvim, mis Rail Balticu valmimise järel meil juhtuda saab, on see, et meil on kaks raudteeliikluse juhtijat. See pole majanduslikult õige, sest Eesti Raudtee mahud on kõvasti kukkunud. Tänavu tuleb loodetavalt 12 miljonit tonni, varem oli ligi 45 miljonit tonni. Teise paralleelse struktuuri rajamine meie kõrvale pole otstarbekas.

Kommentaarid (3)
Copy
Tagasi üles