Ameerika autode müük Eestis näitab musklit

Lennart Ruuda
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ameerika autode müük kerib üles.
Ameerika autode müük kerib üles. Foto: Dmitri Kotjuh / Järva Teataja

Uute sõiduautode müügi tuules näitavad head minekut ka Ameerika autode müüjad, keda aitab nii nõrk dollar kui ka paljude müütide langemine, mis muskelautosid aastakümneid negatiivse varjuna saatnud on. 

Alles hiljuti kirjutas Postimees, kuidas Eesti suuremad automüüjad rõõmustavad – majanduskasv on silmanähtavalt jõudnud autoturule ja poole aastaga on müüdud rohkem uusi sõiduautosid kui nad loota oskasid.

Seitsme kuu jooksul on klientidele üle antud 15 350 uut sõiduautot, mis ületab mullu sama perioodi müügitulemusi 12,2 protsendi võrra, selgub Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) statistikast.

Kasvavast aututurust ei jää puutumata ka Eesti suuremad Ameerika autode edasimüüjad. Näiteks Ameerika Autoteeninduse OÜ, mille kaubamärk on Ameerika Auto ja millel on üle Eesti kuus autosalongi või teenindusjaama, suutis möödunud aastal suurendada oma käivet 50 protsenti ligi 8,5 miljoni euroni. Seejuures puhaskasum tõusis kolm korda ja küündis pea 300 000 euroni.

Ettevõtte juhataja Rasmus Schneider ütles kuigi Ameerika autod on nišikaup (alla 50 000 euro ei maksa ameeriklasest unistada), tahavad Eesti inimesed neid viimasel ajal üha rohkem ja rohkem.  

«Inimesed hakkavad üle saama müütidest, et Ameerika auto mootor on väga suur ja võtab palju kütust. Levinud on ka jutud, et automaatkäigukast on paha ja bensiin on paha,» rääkis Schneider, lisades, et nende väidete kummutamise nimel on nad palju selgitustööd teinud. «Aga aitab ka see, et kes üks kord ameeriklast proovib, siis see enam tagasi väiksema masina peale minna ei taha.»

Kui 10 aastat tagasi ihalesid inimesed pigem klassikalisi muskelautosid nagu Ford Mustang, siis nüüd on populaarsemad N1-kategooria sõidukid ehk kaubikud nagu RAM1500 ja Ford F150. «Paljud ongi vahetanud maasturi kaubiku vastu, kuna ka meie maksukliima viimaseid soosib,» ütles Schneider.

2016. aastal müüs Ameerika Auto umbes 100 autot, mida oli ligi 15 protsenti enam kui tunamullu. Tuleb siiski märkida, et üle poole firma käibest tuli Venemaalt, kuhu õnnestus autosid edukalt vahendada tänu odavale rublale.

Ka tänavu lõikab ettevõte valuutakursside kõikumisest kasu. Teatavasti on maailma võimsaim valuuta ehk USA dollar sel aastal kõvasti langenud, mis ei jäta puutumata ka Eesti ettevõtteid, kel on nüüd hõlpsam USAst importida. Ameerika Auto, mis toob sõidukid USAst, on just selline ettevõte.  

«Odav dollar toob meile otsese võidu. Nende autode pealt, mida me müüme ja mis maksavad üle 50 000 euro, võidame tänu valuutakursile umbes 2000-3000 eurot auto pealt. See tsükkel võib kesta aastaid,» selgitas Schneider.

Teine kohalik suurem Ameerika autode müüja American Beauty OÜ kasvatas möödunud aastal müügitulu ligi kolmandiku võrra ja see ulatus 3,3 miljoni euroni. Tõus tuligi eeskätt Eesti turult, kuhu müük kahekordistus. Ettevõtte puhaskasum kahanes siiski 136 000 eurole. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles