Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Jeepe võivad tulevikus valmistada hiinlased

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
Jeep Grand Cherokee. Pilt on illustratiivne | FOTO: FOTO: jeep.com

Hiina autotootja Great Wall Motor on teatanud soovist osta ära Fiat Chrysler, kes on tuntud oma Jeep maasturite poolest.

Hetkel pole veel täpselt selge, kas hiinlased soovivad omandada kogu ettevõtte või ainult Jeep brändi. Jeepi, mis tähistas eelmisel aastal oma 75. sünnipäeva, loetakse Fiat Chrysleri kõige väärtuslikumaks brändiks. Brändi maine läheb tagasi juba Teise maailmasõtta, kus neid kasutas aktiivselt USA armee.

Pärast Gret Wall Motori plaanide ilmsiks tulekut tõusid Fiat Chrysleri aktsiad esmaspäeval 3,5 protsenti. Samal ajal tõusid ka Great Wall Motorsi aktsiad ligikaudu 3 protsenti. «Kinnitame ametlikult, et meil on FCA suhtes huvi,» ütles Great Wall Motori pressiosakond väljaandele Reuters, kuid keeldusid avaldamast täpsemaid detaile.

Fiat Chrysler ise andis teada, et Great Wall Motori esindajad ei ole nendega ühendust võtnud ning nad keskenduvad hetkel oma järgmise viisaastakuplaani koostamisele.

Shanghais paikneva konsultatsioonifirma Automotive Foresight juht Yale Zhang ütles, et Jeepi omandamine oleks Great Wall Motori puhul igati loogiline otsus, sest nad tahavad saada maailma suurimaks maasturite tootjaks. «Jeep on üle maailma tuntud bränd ja Great Wall Motoril on globaalne strateegia,» lisas Zhang. «Ram võiks ka varjant olla, kuid Jeep on tuntum.»

Nimelt omab Fiat Chrysler ka Alfa Romeot, Maseratit js Ram maastureid.

Jeepi ja/või Fiat Chrysleri omandamine annaks Hiina autotootjale märkimisväärse USA turuosa. Ost võiks kasuks tulla ka Fiat Chryslerile, kes maadleb kasvavate kulutustega, mis tulenevad peamiselt heitgaaside regulatsioonidest ja elektriautode (+ isejuhtimissüsteemide) välja arendamisest.

Kui Great Wall Motor omandakski Fiat Chrysleri, mille turuväärtus on peaaegu 20 miljardit dollarit, siis oleks tegu Hiina ajaloo kõige suurima autotööstust puudutava välismaise ostuga, mis ületaks isegi 2010. aastal aset leidnud Geely Volvo ostu. Fiat Chrysler on juba ise suurem kui Great Wall Motor, mille turuväärtus on kusagil 16 miljardit dollarit.

Kahe anonüümse allika sõnul on Great Wall Motor üritanud leppida Fiat Chrysleriga kokku kohtumist, et teha neile pakkumine. Samuti sattus väljaande Automotive News kätte FCA-le saadetud e-kiri, milles väljendab Great Walli president Wang Fengying erilist huvi just Jeep brändi vastu.

Automotive Newsi andmetel ei ole kaks ettevõtet veel üksteisega kohtunud. «Meie eesmärk on saada maailma suurimaks maasturite tootjaks. Jeep'i omandamine annaks sellele eesmärgile suure tõuke edasi ja võimaldaks meil oma eesmärk varem saavutada,» ütles üks Great Walli töötaja Automotive News'ile.

Fiat Chrysleri juht Sergio Marchionne on varem öelnud, et järgmise viisaastaku osa võib olla ka osade aktsiate müük. Samas on ta maha salanud mõtte, et ettevõte võiks müüa maha mõne oma brändidest. Autootoja kaks kõige väärtuslikumat brändi - Jeep ja Ram on nende peamiseks kasumi tootjateks Põhja-Ameerikas. 2018. aastal plaanitakse näiteks müüa kaks miljonit Jeepi. 2016. aastal oli see number 1,4 miljonit.

1984. aastal asutatud Great Wall Motor on Hiina suurim maasturite ja tarbesõidukite valmistaja. Sellel aastal lasid nad välja ka uue maasturi nimega Wei, mis võib jõuda ka USA turule.

Infokast

Fiat Chrysler Autombiles

  • Asutatud: 12. oktoober 2014. aastal
  • Peakorter: London, Suurbritannia
  • Töötajate arv: 225 587 (2015. aasta seisuga)
  • Eelmise aasta netokasum: 1,8 miljardit eurot

Great Wall Motors Company Limited

  • Asutatud: 1984. aastal
  • Peakorter: Baoding, Hebei, Hiina
  • Töötajate arv: üle 60 000
  • Eelmise aasta netokasum: 1,3 miljardit eurot
Tagasi üles