Leedo laevad pääsesid kütusefirma 1,4 miljonilisest hüpoteegist

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Leedo pole veel otsustanud Elbe jõe parvlaevaärist loobumist.
Leedo pole veel otsustanud Elbe jõe parvlaevaärist loobumist. Foto: Tairo Lutter / Postimees

Jaan Soometsale kuuluv kütusemüügifirma OÜ Mark Oil on vabastanud Vjatšeslav Leedo ettevõttele kuuluvad parvlaevad Harilaid ja Kõrgelaid kokku 1,4-miljonise hüpoteegi alt.

Vastavalt 5. augustil esitatud kandeavalduse alusel vabastas Mark Oil 21. juulil 700 000 euro suuruse hüpoteegi parvlaeval Harilaid ja samadel kuupäevadel sama suure hüpoteegi parvlaeval Kõrgelaid.

Samaaegselt seadis Leedo mõlemale alusele 700 000 euro suuruse hüpoteegi oma ettevõtte Tuulaja OÜ kasuks, mis on Holostov Kinnisvara tütarfirma. Harilaiu omanikfirma on Harilaid Maritime ja Kõrgelaid oma Kõrgelaid Maritime ja mõlemad kuuluvad läbi ettevõtete ahela Leedole.

Mark Oil seadis parvlaevadele Harilaid ja Kõrgelaid mõlemale 700 000 euro suuruse hüpoteegi 27. juunil. Toona pooled hüpoteegi seadmise põhjuseid lähemalt selgitada ei soovinud.

Juunis ütles Saaremaa Laevakompanii juhatuse liige Tõnis Rihvk BNS-ile, ettevõttel on plaan laevad taas sõitma panna ning kindlasti ei ole ettevõttel plaan aluseid müüa.

Saaremaa Laevakompanii rentis käesoleva aasta alguseni ettevõttele kuuluvaid Harilaidu ja Kõrgelaidu möödunud aasta sügisest mandri ja suursaarte vahelise laevaühenduse üle võtnud riigifirma Tallinna Sadam tütarfirmale TS Laevad.

Harilaid ja Kõrgelaid on ehitatud 1980-ndate teises pooles Riia Laevaremonditehases. Nad on pisut alla 50 meetri pikad, kandejõuga 254 tonni.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles