Pildid: need on Eesti viis kallimat tee-ehitust

Lennart Ruuda
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Aruvalla-Kose teelõigu avamine.
Aruvalla-Kose teelõigu avamine. Foto: Stanislav Moshkov / Õhtuleht

Täna teatas maanteeamet, et sel kuul algab Eesti kallim tee-ehituse projekt ehk Kose-Ardu maanteelõigu neljarealiseks ehitamine, mille maksumus küündib ligi 51 miljoni euroni. Järgnevalt toome välja seni viis kallimat tee-ehitust.

1) Tallinn-Tartu maanteel asuva Aruvalla-Kose teelõigu ehitus, mille maksumuseks kujunes ligi 49 miljonit eurot. Ehitus valmis 2013. aasta novembris ja tööde teostajaks oli Nordecon.

Aruvalla-Kose teelõik.
Aruvalla-Kose teelõik. Foto: Stanislav Moshkov

2) Tallinn-Narva maanteel asuva Kukruse-Jõhvi teelõigu ehitus, mis maksis ligi 39 miljonit eurot. Maanteeameti sõnul oli see Eesti üks ohtlikemaid teelõike, kus oli väga suur liiklussagedus, mis oli tingitud Kohtla-Järve ja Jõhvi piirkondadevahelisest pendelliikumisest. Ehitus valmis 2010. aasta augustis ja tööde teostajaks oli Lemminkäinen Eesti AS ja Tref AS. 

Kukruse-Jõhvi teelõik.
Kukruse-Jõhvi teelõik. Foto: Erakogu

3) Tallinn-Tartu maanteel asuva Vaida-Aruvalla lõigu ehitus, mille maksumus oli 32,5 miljonit eurot. Objekt valmis 2008. aastal ja ehitajad olid AS Aspi, AS Talter, AS Teede REV-2 ja AS Tref. 

Vaida-Aruvalla teelõik.
Vaida-Aruvalla teelõik. Foto: Teet Malsroos/Õhtuleht

4) Tallinn-Tartu maantee Mäo möödasõidu ehitus, mis oli Eesti maanteedel esimene nii mastaapne projekteerimis-ehitusprojekt. Projekt maksis 30 miljonit eurot ja tööd valmisid 2010. aastal. Ehitaja oli Nordecon.

Mäo möödasõit.
Mäo möödasõit. Foto: Andrus Eesmaa

5) Tallinn-Pärnu maantee Pärnu ümbersõidu Ehitajate tee ja läänepoolse ühendustee ehitus. Projekti maksumus oli 26,4 miljonit eurot ja see valmis 2012. aastal. Tööde teostajaks oli Lemminkäinen.

Pärnu ümbersõit.
Pärnu ümbersõit. Foto: Ants Liigus
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles