Paldiski sadama autode transiidipargis valitseb tühjus (5)

PM Majandus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Venemaale Mercedeseid tarninud AS Assistorilt paar aastat tagasi hea äri üle võtnud Paldiski Sadamate ASi autoplatsid seisavad tühjalt ja ettevõte teenib jätkuvalt kahjumit.

Neli aastat tagasi sõnas Assistori juhatuse liige Tanel Mõistus Ärilehele, et 99 protsendilise tõenäosusega on uus Mercedes Venemaale jõudnud nende kaudu. 2014-2015 aastal kaotas Assistor aga Mercedese transiidilepingu konkurendile Paldiski Põhjasadamale.

Praeguseks on kunagine edukas ettevõte oma tegevuse lõpetanud, nime vahetanud, töötajaid pole ja tegutsetakse Autolink Baltics ettevõtte alt. Küsimusele, mille pärast pakkumine kaotati, vastab Inforegistri andmetel praegune ettevõtte juhatuse liiga Jan Tolokonnikov, et sadama pakutud hinnatase oli märksa parem. «Autode parkimine ja ümberlaadimine toimus nii või naa nende territooriumil. Kui me alustasime, siis me võtsime nendelt territooriumi renti ja kogu tegevus toimus nende haldusalas.» Tolokonnikovi sõnul oli sadamal võimalik pakkuda paremaid hindu ja tänu sellele on see leping  neljandat aastat juba Paldiski sadamal.

Tipphetkel tarniti Venemaale 1400 autot nädalas ja 2013. aasta kasum oli 1,2 miljonit eurot. Sellel ajal töötas ettevõttes ka 70-80 töötajat.

Lepingu endale saamine pole majandusaasta aruandeid vaadates suurt edu Paldiski Sadamale toonud. Mitmendat aastat järjest on Paldiski Sadamate AS kahjumis ja Postimehe esitatud küsimustele vastati ühe lausega - «sadam plaanib ka edapidi areneda ja teha koostööd kõikide klientidega.»

2016. aastal teenis Paldiski Sadamate AS 3,1 miljonit ja 2015 3 miljonit kahjumit.

Kommentaarid (5)
Copy
Tagasi üles