Eesti jaoks oluline lennujaam võib järgmise 10 aasta jooksul tegevuse lõpetada (2)

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Chopini lennujaam Varssavis
Chopini lennujaam Varssavis Foto: JOE KLAMAR/AFP

Poola valitsuse ambitsioonika plaani kohaselt ehitatakse järgmise kümne aasta jooksul praegu uus kesklennujaam, mis suudaks aastas võõrustada 100 miljonit reisijat, mis on ligi kolm korda enam, kui kõigi riigi lennujaamade tänane reisijate arv kokku.

Uue megalennujaama hinnanguline maksumus on 30 miljardit zlotti ehk 6,99 miljardit eurot, vahendab lennundusuudiste portaal Aerotime. Kuivõrd lennujaama ehitus võtaks aega kümme aastat, siis selle aja jooksul lõpetab tegevuse tänane Varssavi lennujaam, rääkis Poola valitsuse esindaja Mikolaj Wild, kes vastutab uue Poola kesklennujaama ehituse eest.

«Poola kesklennujaama ehitus ja avamine toimuks samaaegselt täna enim reisijaid läbi laskva Chopini lennujaama sulgemisega Varssavis,» rääkis Wild. Samas näiteks Varssavi Modlini lennujaam, mida täna kasutab Poola lendude puhul Iiri odavlennufirma Ryanair, jääks uue kesklennujaama ehitamise ajal edasi tegutsema.

Seda, kas Poola uus rahvusvaheline lennujaam hakkab lisaks reisijate teenindamisele ka sõjaväe lennukeid teenindama, on Wildi sõnul veel otsustamisel. Nagu ei ole veel paika pandud uue lennujaama asukoht. Ainus, mis täna on selle tulevase asukohta teada, on see, et ta rajatakse 40-50 kilomeetri raadiusse Poola pealinnast, kuskile Lodzi ja Varssavi vahele.

Pärast valmimist eeldatakse, et oma esimesel tegevusaastal võõrustab uus Poola lennujaam 50 miljonit reisijat aastas, kuid tõstab selle numbri juba teisel aastal 100 miljoni reisija peale. Ebaselge on veel ka täpne lennujaama valmimisaeg. Ainus number, mida Poola valitsus on praegu välja öelnud, on ehituse pikkus ehk kümme aastat. Ekspertide hinnangul on aga see liiga optimistlik prognoos. 

Ka jäävad lennunduseksperdid üleüldiselt kriitiliseks uue megalennujaama ehituse suhtes. «See on täiesti absurdne idee!,» sõnas kunagine Gdanski lennujaama juht ja tänane Gdanski ülikooli professor Andrzej Raczynski. «Kust küll võetakse need 50 miljonit reisijat aastas ja ka eesmärgiks seatud 100 miljonit reisijat, kui aastaks 2030 hinnatakse kogu Poola lennureisijate arvu 60 miljonile inimesele?» küsis ta.

See küsimus on täiesti põhjendatud, kuna 2016. aastal läbis kõiki Poola lennujaamu kokku 35 miljonit reisijat. Samas täna kõige suurem Chopini lennujaam Varssavi lennujaam, võõrustas vaid 12,8 miljonit reisijat. Kohaliku lennuameti hinnangul ületab läbi Poola lennujaamade lendavate reisijate arv 2030. aastaks 59 miljonit.

Varssavi lennujaam on Eesti jaoks just viimasel aastal väga oluliseks muutunud, kui rahvuslik lennufirma Nordica asus Poola lennufirmaga LOT tegema strateegilist koostööd. Selle käigus võtsid Nordica lennud üle LOTi lennunumbrid ja Poola lennufirma on korduvalt kinnitanud, et nad tahavad muuta oma kodulennujaama, Varssavi Chopini lennujaama piirkondlikuks sõlmjaamaks.

Juuni lõpus andis Nordica teada, et koostöös LOTiga tihendab liiklust Varssavi vahel, tuues liinile kolmanda lennu päevas.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles