Omniva kasvas nagu idufirma

Adele Johanson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Omniva postiautod
Omniva postiautod Foto: Jaanus Lensment / Postimees / Scanpix Baltics

2017. aasta esimesel poolaastal olid kontserni äritulud kokku 51,8 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 25 protsenti.

2017. aasta esimesel poolaastal kasvasid Omniva äritulud eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 25 protsenti ning kasv oli kõikides Omniva ärivaldkondades. Kõige enam vedas kasvu e-kaubanduse kiire areng, mis kasvatas nii Omniva rahvusvahelise äri kui koduturul Baltikumis osutatava pakiäri tulusid.

«Pidevalt ja nii kiiresti kasvamine on omane pigem start-upidele ja väikeettevõtetele, nii et enam kui saja miljonilise käibega ettevõtte puhul on see väga märkimisväärne,» ütles Omniva juhatuse esimees Joona Saluveer.

Omniva grupp koosneb neljast suurest ärisuunast: postiäri, pakiäri, rahvusvaheline äri ja infoäri ning esimesel poolaastal kasvasid kõik ärisuunad.

Jätkuvalt kasvas Omniva kontsern 2017. aasta esimesel poolaastal kõige enam rahvusvahelises äris, kus kasv oli 76 protsenti võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Rahvusvahelise äri sisuks on eeskätt Hiina e-kaubanduse pakkide logistika üle kogu maailma.

«Globaalse e-kaubanduse kasvu iseloomustab Alibaba suuromaniku Jack Ma hinnang, et praeguse 80 miljoni paki asemel päevas ületab 7-8 aasta pärast Hiina e-kommertsi pakkide arv miljardi piiri,» märkis Saluveer. «See on üks pakk nädalas kõigi maailma elanike kohta - ja Omniva plaanib selles äris kindlasti kohal olla.»

Koduturul Baltikumis kasvasid eelmise aasta sama perioodiga võrreldes kontserni pakiäri tulud 14 protsenti. Eriti märkimisväärselt, 65 protsenti, kasvas pakiäri Lätis. Leedus kasvasid pakiäri tulud 25 protsenti. 

«Omniva laienemine Lätti ja Leetu ning koduturuna kogu Baltikumi käsitlemine on olnud õige otsus,» märkis Saluveer.

Traditsioonilise postivaldkonna teenuseid osutab Omniva ainult Eestis ning traditsiooniliste siseriiklike postiteenuste tulud on jätkuvalt langustrendis.

Postiäri valdkonna tulud tervikuna tõusid 2017.aasta esimesel poolaastal eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 1 protsendi ning seda uute segmentide ja lahenduste leidmisest väljaspool traditsioonilisi postiteenuseid.

Infoäri teenuste tulud kasvasid kontsernis 35 protsenti võrreldes 2016. aasta esimese poolaastaga. Infoäri kasvuvõimalusi toetab e-arvete levik nii Baltikumis kui kogu Euroopas.

«Infoäri keskendub üha enam kasvule ka Lätis ja Leedus ning esimesel poolaastal oli näha juba ka esimesi tulemusi,» ütles Saluveer. «Kindlasti näeme siin potentsiaali ka üle-Euroopaliseks tegevuseks, mistõttu Omniva on sõlminud ka strateegilise partnerluse kokkuleppe Euroopa juhtiva e-arvete operaatoriga Pagero.»

Esimesel poolaastal töötas infoäri ka Euroopa Liidu üleste e-arve formaatide toe rakendamisega ning suurima e-arvete ja muude e-dokumentide vahetamise keskkonnaga PEPPOL liitumisega. 

Kontsern investeeris esimesel poolaastal eeskätt infotehnoloogiasse, jätkates uue logistika infosüsteemi arendamist, ning tegi ettevalmistusi uue logistikakeskuse rajamiseks.

Omniva kaubamärgi all tegutsev AS Eesti Post on rahvusvaheline kontsern, mis pakub posti-, logistika- ja infologistikateenuseid. Kontserni emaettevõte AS Eesti Post osutab posti-, logistika- ja infologistika- ning e-arvete käitlemise teenust (Omniva arvekeskus). SIA Omniva ja UAB Omniva LT osutavad pakiautomaadi- ja kullerteenust Läti ja Leedu turul. AS Maksekeskus pakub makselahendusi e-kaubandusega tegelevatele ettevõtetele Baltikumis. Post11 pakub e-kaupmeestele rahvusvahelisi logistilisi terviklahendusi kaupade  kättetoimetamiseks üle kogu maailma.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles