Eesti kampaania jättis Elon Muski külmaks (5)

Lennart Ruuda
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elon Musk.
Elon Musk. Foto: STRINGER/REUTERS

Paar kuud tagasi alustas Eesti suurejoonelist kampaaniat, mille eesmärk on meelitada siia läbi aegade suurim välisinvesteering – elektriautode tootja Tesla uus tootmistehas Gigafactory 2. Tesla juht Elon Musk pole pingutuse peale aga piuksugi teinud. 

Kampaania eestvedaja, Pakri Teadus- ja Tööstuspargi juht Enn Laansoo Jr. ütles tänavu aprillis, et peab Tesla meelitamist Pakri poolsaarele vägagi võimalikuks. Kui Tesla oleks riik, oleks ta tõenäoliselt Eesti, ütles meie kampaania. Püsti pandi koduleht ja Laansoo Jr. kirjutas Muskile e-kirju. Ei Tesla ega Musk pole aga siiani mingit tagasiside andnud. 

«Eks ikka on sellest kahju,» rääkis Laansoo Jr. «Samas ma usun, et meie kampaania on nende majas ringi käinud.» Eesti ei kavatse püssi põõsasse visata ja jätkab tööd. Nii otsivad nad praegu võimalusi minna USAsse Teslale külla, et oma plaani näost näkku tutvustada. Välistatud pole ka suurema kampaania korraldamine USA pinnal, aga see eeldab Laansoo Jr. sõnul seda, et Tesla neile natukenegi tagasiside annaks. «Hetkel niisama paugutada on liig.»

Samas on Laansoo Jr. veendunud, et nende Tesla kampaania on olnud igati edukas. Hoolimata Tesla huvipuudusest on nende pingutusi märganud mitmed teised ettevõtted. Näitena tõi Laansoo Jr välja Rootsi firma Northvolt, mis plaanib samamoodi Euroopasse liitium-ioonakude tehast ehitada ja mida juhib endine Tesla tootejuht Peter Carlsson.

Eestvedaja selgitas, et kampaania teravik on suunatud endiselt Tesla Eestisse toomisele, kuid võiduks võib pidada ka juba seda, kui mõni teine ettevõtte tahab selle tulemusel Eestisse investeerida.

Küsimuse peale, et kui palju on Tesla kampaania raha neelanud, ütles Laansoo Jr., et päris palju, kuid ta ei soostunud täpset summat ütlema. Projekti on toetanud näiteks Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) läbi KEN klastri 11 000 euroga.

«Kokkuvõtteks ütleks ehk niipalju, et kampaania ja ülesehitus on andnud väga head tagasidet selle kohta, et Eesti suudab nutikalt oma eeliseid välja tuues ka suuri kalu püüda,» ütles Laansoo Jr.

USA elektriautode tootja Tesla teatas eelmisel aastal, et nad plaanivad rajada uue tehase just Euroopasse. Pärast seda on lahti läinud võidujooks, kus riigid üritavad end reklaamida kui Tesla jaoks parimat võimalikku asukohta. Üleskutseid on teinud näiteks Prantsusmaa, Soome ja Leedu. Kusjuures viimane pälvis ka Twitteris Tesla tähelepanu.

Laansoo Jr. sõnul oleks Eestis tehasele väga sobiv geograafiline ja logistiline asukoht, piirkonnas on olemas kõik vajalikud toormaterjalid, asjaajamine on kiire ja professionaalne. Lisaks on Pakrisse rajatavatel tehastel võimalus saada energiat oma autonoomsest energiavõrgust, mis annab võimaluse kontrollida energiahinda sajaprotsendiliselt.

Eesti kampaania tähtsaim osa on veebis levitatav video, mis tutvustab Eestit eduka tehnoloogiariigina, kus asjaajamine on kiire ja lihtne:

Kommentaarid (5)
Copy
Tagasi üles