Lelle-Pärnu rongiühendus asendatakse bussitranspordiga

PM Majandus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lelle-Pärnu raudteelõik.
Lelle-Pärnu raudteelõik. Foto: Edelaraudtee

Reisijateveo lõppemisel Lelle-Pärnu raudteel alates 1. jaanuarist 2019 asendavad Pärnumaa omavalitsused selle bussitranspordiga.

Pärnumaa Omavalitsuste Liidu juhataja Lauri Luur rõhutab, et kuigi reisijatevedu Lelle-Pärnu raudteel lõppeb 1. jaanuarist 2019, tuleb alternatiive hakata otsima kiiremas korras. «Kõige olulisem on tagada, et pärast reisirongiliikluse lõppemist ei väheneks seni reisirongi kasutanud piirkondade inimeste transpordivõimalused,» ütles Luur.

Tema sõnul näitab reisirongide kohta käiv statistika, et Lelle-Pärnu vahelisel lõigul on igas peatuses, välja arvatud Pärnu olnud keskmiselt 2-3 sisenemist või väljumist iga reisi kohta.

«See on kokku üks väiksem bussitäis inimesi. Praegu on eelkõige küsimus selles, et piirkondade inimestel oleks ühistranspordi kasutamise võimalus. See ei pea olema tingimata rong, seda on praeguse raudteesse investeerimisvajaduse tõttu odavam ja mõistlikum lahendada bussitranspordiga,» ütles Luur.

«Küll peame veel enne selgitama välja kohalike elanike transpordivajadused, et saaksime kujundada mõistliku bussiteenuse kuni Rail Balticu valmimiseni 2025. aastal,» lisas ta. 

Valitsus otsustas lõpetada avalike vedude tellimise Lelle–Pärnu raudteel 1. jaanuarist 2019, sest raudtee tehniline olukord ei võimalda enam selle kasutamist reisirongiliikluseks. Rongi kiiruse hoidmine üle 60 km/h eeldab ligi 17 miljoni kulutamist raudtee uuendamisele. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles