Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Humana hõivab kasutatud riietega uusi eksootilisi turge

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
Humana kauplus Tallinnas. | FOTO: Jaanus Lensment

Eesti suurim kasutatud riiete ja jalanõude kaupmees Humana kasvatas möödunud aastal tublisti ekspordikäivet ja jõudis kasutatud riietega uutele eksootilistele turgudele.

Möödunud aasta oligi Humana Sorteerimiskeskus OÜ jaoks kasvu aasta, kirjutab firma juhatus majandusaasta aruandes. Eksport suurenes tervelt 43 protsenti ja see vedas tõusule ka ettevõtte kogukäibe, milleks kujunes 18,3 miljonit eurot.

Humana suurendas müüki Leetu, oluliselt rohkem tarniti ka Lätti ja Slovakkiasse. Suurima hüppe tegi aga eksport Venemaale, kuhu müüdi rõivaid ja jalatseid 6,5 miljoni euro vääringus. Uute eksporditurgudena tõusid esile India, aga ka Aafrika riigid nagu Togo ja Kamerun.

Hoolimata jõulisest ekspordist langes Humana mullu ligi 400 000 euroga kahjumisse. Põhjuseks eelkõige osade ekspordipartnerite ärakukkumine ja suured hinnakõikumised välisturgudel. Näiteks vähenes ligi miljoni võrra müük Lääne-Aafrika riiki Benin.

Kui vaadata Humana äristruktuuri, siis nähtub, et kõige suurema osa ehk enam kui poole müügitulust moodustab rõivaste hulgimüük välismaale. Jaemüük Eesti poodides annab samuti suure panuse, veidi üle 7 miljoni euro.

Järjest enam kasvab Humanas ka Eestis saadud rõivaste osakaal, mullu küündis see 10 protsendi kogu toorainest. Ülejäänud kauba impordib Humana Soomest, Norrast, Hollandist, Saksamaalt, Belgiast, Rootsist ja teistest ELi riikidest.

Ettevõtte kasumlikkuse pani surve alla ka jaekaubanduses laialt levinud trend ehk palgasurve. Kuigi Humana töötajate arv jäi samas, kasvas palgakulu ligi viiendiku.

Humana Sorteerimiskeskuse koosseisu kuulub praeguse seisuga Eestis 23 kauplust. Uusi kauplusi lähiajal avada ei plaanita, kuna praegune poodide arv on firma jaoks piisavalt optimaalne.

Tagasi üles