Rail Balticu juht: Baltikumis on puudu raudteetöölistest

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rail Baltic.
Rail Baltic. Foto: eskiis

Rajatava raudtee Rail Baltic ehitamiseks loodud ettevõtte RB Rail juht Baiba Rubesa sõnul on 2026. aastaks valmiva raudtee jaoks Baltikumis puudu raudteetöölistest, mistõttu peaks neid juurde koolitama või sisse tooma.

«2026. aastal muudab Baltimaade majandusruumi uus raudteeliin – Rail Baltic, mis loob uued võimalused mitte ainult äritegevuse arendamiseks või mugavaks reisimiseks, vaid tekitab ka nõudluse raudtee ekspluatatsiooni valdkonna spetsialistide järele,» ütles Rubesa pressiteate vahendusel.

«Kvaliteetse Euroopa rööpmelaiusega raudtee ehitamiseks on vaja spetsialiste, kes ei ole regioonis saadaval, mistõttu peavad kutse- ja kõrgkoolid, mis soovivad pidada sammu tulevase nõudlusega tööjõu järele ja aidata tagada vajaliku kohaliku tööjõu olemasolu, arendama tehnikaspetsialistide õpet,» märkis Rubesa.

Samuti on Rubesa sõnul juba praegu selge, et Baltimaad ei ole valmis projekti tekitatavat nõudlust kvalifitseeritud tööjõu järele rahuldama, mistõttu peavad projekti potentsiaalsed tarnijad oma liitumist kaaludes mõtlema, kuidas see probleem lahendada.

«Arvestades lähematel aastatel oodatavat tööjõunõudluse kasvu seoses taristuobjektide projekteerimise ja ehitamisega, sunnib ebapiisav kohalike spetsialistide osakaal juba praegu otsima sobiva kvalifikatsiooniga inimesi välismaalt,» lisas Rubesa.

Rail Balticu projekt hõlmab kiire rahvusvahelise raudtee ehitust Tallinnast Leedu-Poola piirini. Rööpme laius on 1435 millimeetrit ehk Euroopa standard ja reisirongid sõidavad kiirusega kuni 240 kilomeetrit tunnis, samas kui kaubarongid sõidavad kiirusega kuni 120 kilomeetrit tunnis.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles