Microsoft ja Toyota panevad auto ja juhi hommikuti vestlema

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toyota.
Toyota. Foto: SCANPIX

Microsoft andsid eile teada, et asuvad käsikäes ehitama uut autode sideplatvormi, mis aitab elektrisõidukeid energiasäästlikult kasutada.

Microsofti tegevjuhi Steve Ballmeri sõnutsi ehitatakse uus telekommunikatsiooniplatvorm pilvandmetöötluse baasil. Käsklusi saab anda kaugjuhtimise teel, kliendi auto, kodu ja mobiilsidevahendi vahele tekib «laiapõhjaline integreeritud infovahetus».

«Pilv võimaldab senisest kiiremini rakendusi arendada ning pakkuda paremat skaleeritavust, katta rohkem riike, rohkem turgusid,» ütles Ballimer.

Uue platvormi abiga saavad autojuhid oma sõiduki telefonitsi soojenema panna, kontrollida eemal viibides aku seisu ning tagada, et auto laeb end «tipptunniväliselt» ehk ajal, mil nõudlus on väike ja elekter kõige odavam.

Firmad ütlesid, et investeerivad platvormi arenduse tarvis Toyota tütarfirmasse Toyota Media Services 12 miljonit dollarit (1 miljard jeeni).

Platvorm hakkab töötama Microsoft Windows Azure’iga.

Teenust hakatakse pakkuma alates aastast 2012 Toyota elektri- ja pistikuga hübriidsõidukites, lõpuks tahetakse katta 170 riiki.

Ballmer rõhutas, et uus pilvepõhine platvorm on midagi muud kui Sync – aastal 2007 koostöös Fordiga turule paisatud info- ja meelelahutussüsteem.

Autosse sisseehitatud info- ja navigatsiooniseadmed on miski, mida autofirmad viimastel aastatel müügitöös varmalt rõhutavad, eriti noorepoolsete klientide seas.

Ford ütleb, et Synci kasuks otsustab üle 80 protsendi uue auto soetajatest. Samuti lähevad tehasest Synci kaasa saanud sõiduriistad kiiremini müügiks.

Planeedi juhtiv automüüja Toyota tahab uue süsteemiga kliendinõudlust ennetada, kuna usub, et inimestel tekib varem või hiljem tahtmine oma sõidukite ja kodude energiatarbimist eemal viibides kontrolli all hoida.

Toyota tegevjuhile Akio Toyodale on kangastunud pilt tulevikust, kus inimesed igal hommikult oma autodega väikese «dialoogi» maha peavad.

Kui juht räägib autole oma plaanidest (mis kell ja kuhu sõit tuleb), mõtleb auto teeoludest ja ilmast lähtuvalt välja parima marsruudi. Auto plaanib aku laadimiseks hetked, mil vooluvõrk on vähem koormatud.

Auto ei unusta ka enne koduteele asumist majas konditsioneeri või kütet sisse lülitamast.

«Nii hakkame me uues maailmas suhtlema,» ütles Toyoda. «Tänu meie uuele platvormile.»

Copyright The Financial Times Limited 2011.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles