Graafik: Mis on Rail Baltic? (11)

Andres Reimer
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kitsarööpaline rong teeb oma sõite kaks korda päevas ning sellega sõidavad veel ka kohalikud, Aluksne, Põhja-Läti
Kitsarööpaline rong teeb oma sõite kaks korda päevas ning sellega sõidavad veel ka kohalikud, Aluksne, Põhja-Läti Foto: Taago Heinmaa

Esmaspäevasel hääletusel toetas 63 riigikogu liiget rahvusvahelist kokkulepet ja 20 oli vastu, millega Eesti võttis kohustused Rail Balticu raudteeühenduse rajamiseks Balti riikide kaudu Kesk-Euroopasse.

Rail Baltic on põhja-lõunasuunaline reisimiseks ja kaubaveoks mõeldud raudtee, mis saab ühenduslüliks Skandinaavia ja Lääne-Euroopa vahel. Raudtee valmib koostöös Läti ja Leeduga, kaasatud on ka Soome ja Poola.

Rail Baltic
Rail Baltic Foto: Postimees

Positiivsed mõjud

Tavainimesed võidavad kiire, ohutu, keskkonnasõbraliku ja mugava reisimisvõimaluse Tallinnast Pärnusse, naaberriikidesse ning edasi Euroopasse.

See on läbi aegade suurim investeering Eestisse, mis loob lisatöökohti ja riigile maksutulu. Rail Baltic on oluline samm edasi Eesti ühendamisel Kesk- ja Lääne-Euroopaga. Euroopa rööpmelaiusel moodne raudteeühendus hõlmab põhjast nii Skandinaaviat kui ka Venemaad, teiselt poolt Lääne-Euroopat.

Tallinnast saab reisijate ühenduskeskus, mis ühendab Põhjamaid, Lääne-Euroopat ja Venemaad, sealhulgas kolme olulist Läänemere sadamat. See loob lisavõimalused turismi edendamiseks. Olukorras, kus Euroopa Liidu poliitika soosib kaubavedude liikumist maanteelt keskkonnasõbralikumale raudteele, pakub Rail Baltic ettevõtetele olulisi lisavõimalusi.

Kommentaarid (11)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles