Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

OECD: teismelised üle maailma ei oska rahaga ümber käia

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
Pangaautomaat. Pilt on illustratiivne. | FOTO: Panthermedia/Scanpix

Värskelt avaldatud rahvusvahelise uuringu kohaselt oskab ainult 12 protsenti 15-aastastest rahaga ümber käia.

OECD uuringu tulemused näitavad, et suurem osa teismelisi üle maailma ei oska rahaga ümber käia, vahendab Bloomberg. Kui ainult 12 protsenti näitasid üles heal tasemel rahatarkust, siis 22 protsendi uuringus osalenud teismeliste puhul jäid tulemused alla minimaalse rahatarkuse taseme.

Kõige madalamal rahatarkuse tasemel õpilased ei mõista isegi seda, millisel põhimõttel pannakse kokku eelarvet ega ka seda, millised kulud kaasnevad näiteks mõne sõiduki kasutusega ja selle kasutussagedusega, märkis OECD peasekretär Angel Gurria uuringu aruande eessõnas.

Ameerika teismelised jäid keskmisest tasemest allapoole. Samas on rahvusvahelist võrdlust raske teha, kuna mõnedes riikides osalesid uuringus ainult hea hariduse saanud õpilased. Parimaid tulemusi näitasid selle järgi Hiina õpilased, kes õpivad kas Pekingi, Shanghai, Jiangsu või Guangdongi piirkonnas.

Teisele kohale jäi Belgia flaami kogukonna kooliõpilased. Neile järgnesid teatud Kanada maakonnad (Briti Columbia, Manitoba, New Brunswick, Newfoundland ja Labrador, Nova Scotia, Ontario, ja Prince Edwardi saar). Neljandal kohal olid Vene õpilased, järgnesid hollandlased ja austraallased.

Kuigi iseenesest ei ole uuringu tulemuses midagi üllatavat, väärib tähelepanu asjaolu, et 38 protsendi rahatarkuse uuringus osalenud õpilaste tulemusi ei saa siduda nende matemaatika- või lugemisoskusega. Mis tähendab, et kuigi neil võivad iseenesest olla väga head matemaatilised ja lugemise oskused, ei kaasne sellega automaatselt rahaga ümberkäimise oskust.

Ka selgus, et kuigi 56 protsendil uuringus osalenud õpilastel on olemas pangaarve, siis kaks õpilast kolmest ei oska sellega midagi peale hakata, rääkima oma pangaväljavõtte lugemise oskusest.

Tagasi üles