Rail Balticu maksumus on 5,8 miljardit eurot (6)

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu Rail Balticu terminali eskiis.
Pärnu Rail Balticu terminali eskiis. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Koos Kaunas – Vilnius lõigu ehitusega on rahvusvahelise raudteeprojekti Rail Baltic hinnanguline maksumus viimastel andmetel 5,8 miljardit eurot, millest Eesti osa jätkuvalt 1,3 miljardit.

"Selliste megaprojektide puhul on oluline silmas pidada eri komponentide, näiteks ehitustööde ja -materjalide, sildade-viaduktide, ökoduktide ja keskkonna-alaste leevendusmeetmete hindasid, mis võivad ajas muutuda," ütles projekti Eesti ettevõtte Rail Baltic Estonia OÜ tegevjuht Indrek Orav BNS-ile.

"Kui AECOM-i 2011 analüüsis arvutati raudtee maksumuseks umbes 3,6 miljardit eurot, siis tänaseks on selgunud juba ülalmainitud komponentide arvud, ka raudtee täpne asukoht ning tehniline lahendus, mistõttu saab maksumust arvutada 2011. aastast oluliselt täpsemalt," lisas ta.

"Kogu projekti maksumus on 2011. aastaga võrreldes suurenenud ning moodustab umbes 5 miljardit eurot. Kui siia lisada Kaunas – Vilnius lõigu ehitus, siis saame maksumuse umbes 5,8 miljardit eurot," rääkis Orav. "Eesti osa maksumus on viimastel aastatel püsinud umbes 1,3 miljardi juures, millest Eesti riigi võimalik kaasfinantseering moodustab 250-300 miljonit eurot."

Rail Balticu kogumaksumus võib ulatuda 5 miljardi euroni, ütles RB Raili juht Baiba Rubesa möödunud aasta oktoobris pressikonverentsil. Kuna projekti mõõtmed muutuvad selgemaks, on saanud selgeks, et kogukulu saab olema algsest hinnangust suurem, rääkis ta. Veel mullu maikuus hinnati projekti maksumuseks 3,68 miljardit eurot.

Rail Balticu projekt hõlmab kiire rahvusvahelise raudtee ehitust Tallinnast Leedu-Poola piirini. Rööpme laius on 1435 millimeetrit ehk Euroopa standard ja reisirongid sõidavad kiirusega kuni 240 kilomeetrit tunnis, samas kui kaubarongid sõidavad kiirusega kuni 120 kilomeetrit tunnis.

Kommentaarid (6)
Copy
Tagasi üles