Eesti Raudtee langes mullu sügavasse kahjumisse (5)

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti Raudtee vedur.
Eesti Raudtee vedur. Foto: Aldo Luud / Õhtuleht

Riigile kuuluva Eesti Raudtee AS-i kahjum süvenes mullu 10,8 miljoni euroni, mille taga oli eelkõige kaubamahtude tohutu langus. 

Aasta varem oli riigifirma kahjum 6,3 miljonit eurot. Eesti Raudtee käive langes mullu 10,6 protsenti 43,3 miljonile eurole.

Möödunud aastal veeti Eesti Raudtee infrastruktuuril 12,5 miljonit tonni kaupa. Võrreldes eelnenud aastaga langes veomaht 18,7 protsendi võrra ehk 2,9 miljonit tonni.

Peamiseks partneriks vedudes oli Venemaa, kust laeti Eesti suunas 7,4 miljonit tonni kaupa ja Eestist sinna veeti 430 000 tonni kaupa. Laadimine Venemaalt vähenes 22,7 protsenti ja veod Venemaale 8 protsenti.

Siseriiklik reisirongiliiklus näitas 2016. aastal jätkuvalt kasvutendentsi, AS-i Eesti Liinirongid sõidetud rongkilomeetrite arv kasvas 9,2 protsenti ja ulatus 4,1 miljoni rongkilomeetrini, mis moodustab 71,1 protsenti kõigist 2016. aastal AS Eesti Raudtee infrastruktuuril liikunud rongkilomeetritest.

Kuna erinevalt kaubavedudest ei tasu reisirongid AS Eesti Raudtee infrastruktuuril liikudes tasu läbitud rongkilomeetrite eest, tasus Elron 2016. aasta infrastruktuuri kasutamise tasu põhiteenuse eest kõigest 2,96 miljonit eurot, mis on 11,7 protsenti rohkem võrreldes 2015. aastaga, märgib ettevõte majandusaasta aruandes.

Kuna reisirongid ei tasu läbitud rongkilomeetrite eest, tähendas see ettevõtte jaoks lõppenud majandusaastal seda, et nii raudteeinfrastruktuuri kasutustasu metoodikajärgne brutotonnkilomeetri kui ka rongkilomeetri komponent ulatusid läbivalt aasta lõikes üle maksimummäära ning rakendusid metoodikajärgsed «laed», mistõttu jäi ettevõttel aruande kohaselt saamata 28,2 miljonit eurot metoodikajärgset raudteeinfrastruktuuri põhiteenuse kasutustasu.

«Kuigi ettevõtte jaoks on jätkuvalt oluline jätkuvalt tõhustada oma tegevust ja vähendada seeläbi infrastruktuuri majandamise kulubaasi, ei ole sedavõrd suur kulude vähendamine ja/või taastavate investeeringute teostamata jätmine, et saamata jäävaid tulusid kompenseerida, jätkusuutlik,» seisab aruandes.

Peale möödunud aasta kahjumi katmist varasemate aastate kasumi arvelt on Eesti Raudtee jaotamata kasumi jääk 75,2 miljonit eurot, selgub ettevõtte majandusaasta aruandest.

Eesti Raudtee keskmine töötajate arv vähenes mullu 16 võrra 799 töötajale, kelle palgakulu oli 12,7 miljonit eurot

Kommentaarid (5)
Copy
Tagasi üles