Estonian Air lubab madalamaid piletihindu

Laura Raus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Estonian Airi reisilennukid.
Estonian Airi reisilennukid. Foto: Toomas Huik.

Kui Estonian Air hakkab sügisel liisima suuremaid lennukeid, siis osa liinide piletihinnad alanevad ning lisandub uusi sihtkohti, ütles ettevõtte juht Andrus Aljas.


Praegu lendab Estonian Air lähedalasuvatesse linnadesse kahe 33-kohalise Saab 340 lennukiga. Täna tuli avalikuks, et ettevõte kavatseb hakata nende asemel septembrist liisima suuremaid lennukeid. Mis tüüpi lennukeid, see pole veel selge. Aljase sõnul on kaalumisel Bombardier Q400 või ATR lennukid, mille istekohtade arv jääb 50 ja 70 vahele.

«Istekoha omahind tuleb suuremal lennukil oluliselt väiksem,» märkis Aljas. «Otse loomulikult,» vastas ta küsimusele, kas seega suuremate lennukite liisimine tähendab, et hinnad võiksid lennureisijatele alaneda. «Kuna lennukid lähevad suuremaks, on meil vaja saada rohkem reisijaid, mis on võimalik võimalik soodsamate piletihindade kaudu.»

«Planeerime nende efektiivsemate ja opereerimise mõttes odavamate lennukitega avada ka uusi sihtkohti ning tihendada lennugraafikuid,» lisas Aljas. «Näiteks lennata Berliini, Hamburgi. Lennata Stockholmi, kui suurema lennuki jaoks on täituvus väike. Või miks mitte ka lennata näiteks mitu korda päevas Kopenhaagenisse,  Moskvasse. Neid variante on palju.»

Uut tüüpi lennukite liisimisele ülemineku tõttu peatab Estonian Air ajavahemikuks 1.04.-2.09.2011 lennud Tallinna ja Vilniuse ning 28.03.-26.10.2011 Tallinna ja Minski vahel.

Ettevõte jätkab küll kahe Saab lennuki liisimist kuni sügiseni, mil peaks algama uut tüüpi lennukite liisimine, kuid alates aprillist jääb töösse vaid üks Saab ning teine jääb n-ö varuvariandiks, selgitas Estonian Airi PR-direktor Ilona Eskelinen. Tema sõnul tuleb uut tüüpi lennukite liisimisele ülemineku tõttu ajutiselt tegevusmahtu vähendada, sest üleminek nõuab lisaressursse - näiteks vajavad piloodid täiendõpet.

«Vaadates suve broneeringud nendel liinidel, otsustasime, et meil on oluliselt kuluefektiivsem nii seda vahetusprotsessi teha,» põhjendas Aljas lendude peatamise otsust.

Tallinn-Vilniuse ja Tallinn-Minski liinil lendude peatamine tähendab umbes paarisaja inimese broneeringu tühistamist. Estonian Airi klienditeenindus võtab nende inimestega ühendust, pakkudes alternatiivseid lende või piletiraha tagasimaksmist.

Tallinn-Kuressaare liinil jätkab Estonian Air suvel Saabiga lendamist praeguses mahus. Samas tekib küsimus, ega suuremate lennukite liisimine Tallinn-Kuressaare liinil esinenud täituvusprobleeme veelgi ei süvenda.

«Kuressaare liin on täiesti omaette küsimus,» ütles Aljas. «Siin on erinevad variandid kaalumisel - et kas jätkame Saabiga või leiame operaatori, kel on lennuk ja kes saaks seda meie eest meie nimel lennata või mida iganes. Need variandid on veel liiga toored, et neist pikemalt rääkida.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles