Kaheksa nippi ettevõtjatele, kuidas Eesti sünnipäeva «krattida»

Anu-Mall Naarits
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Anu-Mall Naarits
Anu-Mall Naarits Foto: Erakogu.

Ehk olete juba märganud, et mida aeg edasi, seda rohkem on meedias juttu Eesti Vabariigi 100 juubeliga seotud algatustest. Neid on juba sadu ja tekib üha juurde. Ennustan, et üsna pea, juba aprillist hakkab EV100ga seotud teemade osakaal vaikselt suurenema nii üleriigilise kui kohaliku meedia tasandil, ning varjutama kõik muu, kirjutab Marketingi Instituudi juht, Turundusraadio eestvedaja Anu-Mall Naarits.

Ehk olete juba märganud, et mida aeg edasi, seda rohkem on meedias juttu Eesti Vabariigi 100 juubeliga seotud algatustest. Neid on juba sadu ja tekib üha juurde. Ennustan, et üsna pea, juba aprillist hakkab EV100ga seotud teemade osakaal vaikselt suurenema nii üleriigilise kui kohaliku meedia tasandil, ning varjutama kõik muu. Kusjuures üsna pea hakkab juubelisündmuste kaja kostuma ka väljapoole sinimustvalgeid riigipiire ja haarama välisturgude publikut. 2017. aasta alguseks võib prognoosida, et kui sinu tegevus ei ole otsapidi seotud EV100 programmiga, jääd sajandi suurima tähelepanu alt lihtsalt välja.

Koolitades igapäevaselt Eesti ettevõtjaid ja turundajaid, olen aeg-ajalt ääri-veeri uurinud, kas ja kuidas nad EV100 juubeliks valmis on ja kas sajad nii Eestis kui väljaspool toimuvad sündmused ka nende turundusplaanidesse mahuvad. Seni olen saanud pigem kõhklevaid vastuseid. On jäänud mulje, et küllap mahuks, kui vaid mahutada oskaks.

Niisiis näen endal kui turunduskogemusega inimesel väikest vastutust püüda ettevõtjaid sobitamisküsimustes ergutada.

Esimeseks. Alustada tasuks ehk lihtsaimast: minna koos ettevõtte juhtkonna ja turundustiimi meeskonnaga EV100 veebilehele, sirvida nii kingitusi kui ürituste kalendrit. Et äkki tekib lähedasem ja emotsionaalsem suhe mõne konkreetse algatusega. Kui tekib, tasuks korraks vaadata peale omaenda sihtrühmadele, toodetele ja eesmärkidele ning kaaluda võimalikke integreerimisviise.

Näiteks kui olete Kagu-Eesti palkmajade tootja, võiks teid samahästi huvitada nii teie naabruses turismi elavdamise eesmärgil ellukutsutud üritused, kui ka miks mitte kusagil Saksamaal või Prantsusmaal toimuvad Eesti kontserdid ja näitused. Esimesel juhul võiksite olla abiks ürituste viitade meisterdamisel ning sisuga täitmisel, teisel juhul saaksite ehk kaasa mõelda oma kliendiürituse ajastamiseks kontserdiga ning oma parimatele või uutele klientidele piletite kinkimisele. Miks mitte lasta Arvo Pärdil, Ott Leplandil või mõnel lahedal Eesti mudilaskooril omale Pariisis teed rajada!

Teiseks. Üks olulisi analüüsikohti teie jaoks lisaks huvitava ettevõtmise leidmisele on kindlasti ka sisemine koostöö ürituste kaaskorraldajatega ning veendumus, et antud üritus püüab kaasata maksimaalselt huvigrupid, meedia, jne. Küsige neilt kindlasti detailset meediaplaani või aidake see neil ise koostada ning ellu viia!

Kolmandaks. Kui te midagi emotsionaalselt ja koheselt köitvat ei leia, ärge kaotage lootust: te võite ise vajaliku sündmuse luua. Kujutlegem, et olete seesama ekspordinäljas palkmajade valmistaja ning tulete välja oma kingitusega Eesti Vabariigile. Kinkides riigile näiteks 100 ilusat viita, mis paigutataks enim reostatud või hooldamata looduslikult või kultuurilooliselt atraktiivsesse kohta koostöös firmadega, kes võtavad järgmisel 4 aastal vastutuse külakorda need paigad puhtad ja hooldatud hoida. Saate selle aktsiooni kaudu tähelepanu, uusi kontakte ja kindlasti jääks need viidad teie kingitust veel aastateks meenutama.

Neljandaks. Turunduslikeks eesmärkideks ei pruugi olla vaid teenuste ja toodete müüki toetavad tegevused. Üha enam on Eesti ettevõtete murekohaks tööjõu leidmine ja olemasolevatele töötajatele unistuste töökeskkonna loomine.

Kui teile ei tule muud head mõtet, tasukski toimuvaid üritusi vaadelda kui meeskonna vaimu võimalikke tugevdajaid ja abimehi uute töötajate värbamiseks. Kujutlegem taaskord teid sellesama palkmajade tootjana. Sedapuhku võiks teie erisus väljenduda selles, et osalete koos kõigi töötajate ja nende peredega mõnes mängus või heategevuskampaanias.  

Miks mitte käia aastaga läbi kõik 100 Eesti muinasaaret ja korraldada hiljem firmasisene viktoriin antud teemal. Või panete näiteks kokku oma jalgpallimeeskonna ja osalete Eesti-Soome 100 maavõistlusel. Tehes ka eelnevalt 10 korda trenni võib teie töötajatest märkamatult kujuneda oluliselt lojaalsem ja aktiivsem ründetiim ka ettevõtlusareenil. 

Viiendaks. Kui te aga otsite omale uusi palgivoolijaid või majade ülespanijaid, tasuks võtta ette need piirkonnad, kus teie palgataseme ja oskustega inimesi enim leida. Näiteks Ida-Virumaa. Valige omale välja 3-5 sealkandis rahvast kokkutoovat üritust aastas ja olge kohal oma telgi ning tööpakkumistega. Tark turundaja oskab ka võõral üritusel osaledes publiku kaaperdada!

Kuuendaks. Olge pidulikud ka ise! Miks mitte leppida kokku, et EV100 sünnipäeva puhul käite tööruumides riides teistmoodi, kasvõi ühel päeval nädalas. Ja lasete töötajatel igaks reedeks kordamööda valmistada torte või muud maitsvat, mida siis koos hindate, neist pilte teete, retsepte vahetate, jne. Iga pilt, millel siiras emotsioon, see on teie turundussõnum ka väljaspoole läbi sotsiaalmeedia imelise akna.

Seitsmendaks. Kui soovite veelgi täpsemaid nõuandeid, siis oleme EV100 meeskonnaga kokku leppinud, et püüame igal nädalal Turundusraadios tutvustada vähemasti ühte algatust ja anda koos saatekülalistega nõu, kellel ja kuidas võiks antud üritus turunduslikel eesmärkidel praktilist kasu pakkuda. 

Viimaseks. Mis kõige tähtsam: Eesti riigi sünnipäev annab väga erineva tasemega muidu ehk märkamata jäävatele tegevustele juurde nii paatost, suurust kui energiat. Kingib meediat ja muid huvilisi. Needsamad huvilised, keda ehk olete seni plaaninud kutsuda niisama oma «kuni 50 protsenti» allahindlusnädalale, ootavad ja eeldavad vaikimisi, et kui võtta kaasa üks 100 aastane memm või taat, saaks kaupu osta 100 eurot soodsamalt.

Juubelisündmused kestavad 2017 aasta aprillist 2020 aasta veebruarini. Ärgem siis sünnipäevateadlikke kliente ja partnereid oma tähelepandamatusest nende 33 sünnipäevakuu jooksul alt vea!

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles